صنعت توزین

ترازو نواری فرودگاهی

بیشتر ما تنها شکلی از ترازو که در ذهن داریم ترازوی فروشگاهی است که دلیل این امر مواجه بالای ما با این ترازوها است. اما ترازو در شکل و فرم های دیگر هم تولید می شوند که گستردگی بسیار بالایی دارد. در این مقاله به موضع ترازو نواری پرداخته ایم و برای درک بهتر این ترازوها، ترازو نواری فرودگاهی را به طور کامل شرح داده ایم. با مطالعه این مقاله شما درک بهتری از نحوه کارکرد و کاربرد ترازو نواری پیدا خواهید کرد.

نام های که این ترازو را به آن می شناسند بسیار وسیع بوده و کاربران آن را باسکول نواری فرودگاهی، ترازوی مخصوص چمدان، ترازوی کانتر پذیرش مسافر، ترازوی بار مسافر و باسکول چمدان فرودگاهی می نامند. اما صرفنظر از نام آن، این ترازو به شدت برای تمامی فرودگاه ها جزو نیازهای ضروری محسوب می­شود و شما هرگز نمیتوانید فرودگاهی را بدون این ترازوها در ذهن خود متصور کنید.

اهمیت باسکول نواری فرودگاهی

در مورد اهمیت استفاده از این ابزار بهتر است اول از همه به تاثیر این ترازو در بالا بردن سرعت عملیات پذیرش مسافران اشاره کرد. تمامی سیستم توزین به صورت خودکار انجام می­شود که همین امر مدت زمان پذیرش مسافران را به شدت کاهش می­دهد.

این ترازوها معمولا به دو نمایشگر وصل می­شوند تا گزارش توزین هم برای متصدی پذیرش هم مسافر نمایش داده شود، لذا اختلافاتی که ممکن است در برخی اوقات در مورد اضافه بار و هزینه های مربوط به آن رخ دهد کاهش می­یابد.

از همه مهمتر مجموع بار تمامی مسافران در نهایت توسط سیستم جمع زده می­شود و بر اساس آن هواپیما دیگر متغییرها را از قبیل سوخت و تمهیدادت ایمنی را در نظر می­گیرد. بارها شنیده ایم یا مشاهده کرده­ایم که هواپیمایی به دلیل افزایش بار بیشتر از حد استاندارد تعیین شده پرواز خود را تا زمان کاهش بار به تاخیر انداخته است. این اعداد و ارقام با استفاده از سیستم جمع کل ترازو نمایش داده می­شود.

عدد نهایی بارگیری تاثیر بسیار زیادی بر امنیت سفر خواهد گذاشت. تزارو نواری به بهترین شکل ممکن کمک می­کند تمامی تمهیدات ایمنی مرتبط به بار مسافران رعایت شود.

مشخصات ترازو نواری فرودگاهی 

ممکن است ترازو نواری در شرکت های تولید کننده در فرم ها و قابلیت های مختلفی تولید شوند، اما به طور کلی می­توان گفت ترازو نواری از قابلیت های زیر برخوردار است.

  • طول و عرض آنها معمولا در سه حالت 100*210 – 90*210 – 80*210 طبق نیاز تغییر می­کند
  • بدنه استنلس استیل
  • ارتفاع جلو و عقب باسکول طبق استانداردهای بین المللی
  • استفاده از غلطک هدایت بار برای خارج کردن بار از ترازو
  • دقت بسیار بالا به دلیل استفاده از لودسل های دیجیتال و تعداد بالا
  • دارای کنترل اینورتور و کلید کنترل
  • قابلیت اتصال به سیستمهای کامپیوتری
  • قابلیت توزین بار مسافر به صورت تکی و تجمعی بوده
  • حافظه ذخیره سازی مجموع بار مسافرین در یک پرواز
  • مجهز به خروجی RS485 جهت انتقال اطلاعات ذخیره سازی شده به رایانه
  • به طور معمول دارای 4 لودسل توزین هستند

 

قابلیت های جانبی باسکول نواری

یکی از مهمترین ویژگی های جانبی استفاده از سیستم‌های حفاظت از بار جانبی و بار عمودی با استفاده از پایه‌های شوک لاستیکی است که از آسیب سنسور لودسل ها در اثر ضربه و بارگذاری زیاد به هنگام بارگیری چمدان بر روی سکوی ترازو جلوگیری می‌کند.

استفاده از نمایشگر  بزرگ که وزن چمدان به راحتی از فاصله 20 فوتی با رنگ قرمز روشن LED نمایش می­دهد. هنگامی که چمدان روی ترازو قرار می گیرد، وزن نمایش داده شده به سرعت روی نمایشگر اصلی تثبیت می شود.

طراحی ارگونومیک متناسب با محل نصب و کارکرد ترازو امری بسیار ضروری است، چرا که طراحی مدولار این ترازو نصب و کاربری را بسیار آسان می­کند.

جمع بندی

ترازو ابزاری بسیار کاربردی و ظریف است که در هرجایی که مورد استفاده قرار می­گیرد بهره وری و سرعت عمل را به شدت افزایش می­دهد. ترازو نواری هم در بسیاری از پایانه های حمل و نقل به ویژه در فرودگاه ها با هدف افزایش سرعت پذیرش مسافران و تسهیل برنامه ریزی پرواز با در نظر گرفتن محموله بارگیری شده مورد استفاده قرار می­گیرد.

شرکت صنایع پند با تجربه 30 سال فعالیت در صنعت توزین آماده ارائه خدمات در زمینه ترازو نواری است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *