صنعت توزین

در چه مواردی از باسکول استفاده کنیم؟

اگر با شما صادق باشیم بایستی سوال فوق را به گونه دیگری مطرح کنیم و بپرسیم که «در چه مواقعی به باسکول نیاز نداریم؟».

پاسخ به اینکه در چه مواردی از باسکول استفاده می‌کنیم به قدری طولانی و متنوع است که از حوصله این مقاله خارج است، اما می‌توان خیلی کوتاه اهمیت باسکول را در کسب‌و‌کار های مختلف بیان کرد و یک شناخت حداقلی ایجاد کرد.

خوب تعریف ساده باسکول را همه می‌دانیم «باسکول ابزاری است که برای توزین کالا، مواد خام و محصولات یک تن (در برخی مواقع ۷۰۰ کیلوگرم) به بالا استفاده می‌شود».

اساس کار باسکول این است که شما کالایی دارید که بایستی برای به کار گیری آن از وزن آن مطلع شوید، پس به سراغ باسکول می‌روید. حال یک لحظه به این فکر کنید که خود شما چند بار در همچین موقعیتی قرار گرفته‌اید و از باسکول استفاده کرده‌اید؟

شاید شما به عنوان یک شهروند عادی خیلی با باسکول سر و کار نداشته باشید اما تقریبا ۹۰ درصد کسب‌و‌کارها با این ابزار سر و کار دارند و باسکول را ابزاری مهم و مفید برای خود می‌دانند.

خلاصه کلام اینکه در واحدهای تولیدی و صنعتی تمامی اتفاقاتی که بایستی در فرایند تولید رخ دهد وابسته به باسکول است، چرا که تا شما از وزن یک کالا مطلع نشوید نمی‌توانید آن را در موقعیت‌های مختلفی مصرف کنید.

برای خرید باسکول موارد زیر را به خاطر بسپارید

فرض کنید وارد بازار شده‌اید و فروشندگان مختلف ده نمونه باسکول را به شما پیشنهاد می‌دهند و هر کدام در حال توضیح ویژگی‌های منحصر به فرد باسکول خود هستند و شما به دلیل عدم شناخت کافی این محصول دچار سردرگمی شده‌اید و قدرت انتخاب خود را از دست داده‌اید. خبر خوب اینکه جای نگرانی نیست، کافی است چند پاراگراف زیر را مطالعه کنید و بعد سراغ بازار بروید.

جنس بدنه باسکول

قبل از هر چیز بایستی گفت باسکول برای توزین کالا و محصول نیمه سنگین کاربرد دارد. پس مقاومت بالای صفحه و چهارچوب باسکول برای توزین هر نوع باری یکی از ویژگی‌های بارز آن محسوب می‌شود.

به این فکر کنید چهارچوب زیر صفحه توانایی تحمل بار را نداشته باشد، چه اتفاقی می افتد؟ اول از همه اینکه چهارچوب از یک یا چند ناحیه دچار پیچش خواهد شد و در نهایت به شکست آن منجر خواهد شد. در مدت زمانی که طول می‌کشد این شکست رخ دهد به دلیل عدم توزیع یکسان بار بر روی صفحه، عملیات توزین شما با خطا مواجه خواهد شد. پس قبل از اینکه خطا وارد سیستم شما شود، از کیفیت و دوام بدنه باسکول اطمینان حاصل کنید.

باسکول را متناسب با اندازه ابعاد کالای مرتبط به کسب و کار خود انتخاب کنید

فرض کنید شما کالای با عرض و طول یک متر تولید می‌کنید و همه محصولات را در انتها وزن می‌کنید، اما صفحه باسکول شما یک متر در ۷۰ سانتیمتر است، چه اتفاقی می‌افتد؟ قطعا سیستم توزین شما با خطا مواجه خواهد شد چرا که بخشی از کالای شما برای توزین به درستی روی صفحه باسکول قرار نگرفته است.

ظرفیت را هم مانند ابعاد قبل از خرید مشخص کنید

شاید شما بتوانید یک باسکول با ظرفیت ۵ تن خریداری کنید و کالاهای ۱۰۰ کیلوگرم تا ۵ تن را با آن اندازه گیری کنید. اما اگر میانگین محموله های وزنی شما ۳ تن باشد، شما هرگز نمی‌توانید از باسکول ۲ تن استفاده کنید. این امری بدیهی است که گاهی اوقات خریداران دچار این مشکل می‌شوند و مجبور هستند با ضرری کوچک باسکول خود را تعویض دهند.

شش دانگ حواستان به لودسل و نمایشگر باشد

بدون شک لودسل و نمایشگر باسکول نقش بسیار مهمی در دقت توزین شما خواهند داشت. اگر شما برای توزین کالای خود بایستی دقت بسیار بالایی به خرج دهید پس نمی‌توانید از هر لودسل موجود در بازار استفاده کنید. در این موارد شما بایستی سراغ لودسل‌های باکیفیت بروید تا دقت کار خود را در بهترین حالت حفظ کنید.

نمایشگر هم هرچه پیشرفته‌تر، کارایی بالاتر. دیگر نیازی نیست شما تمامی عملیات توزین را یادداشت کنید و بعد آنها را به گزارش تبدیل کنید. این کار را به نمایشگرهای شرکت صنایع پند بسپارید. هر کاری که داشته باشید را می‌توانید در تنظیمات نمایشگر تنظیم کنید و خروجی دلخواه خود را دریافت کنید.

در نگاه اول شاید باسکول برای شما یک ابزار ساده و معمولی محسوب شود، اما یک لحظه کسب‌وکار خود را بدون آن تصور کنید. قطعا انجام بسیاری از امور برای شما سخت و پرهزینه خواهد شد. ما در شرکت صنایع پند با تکیه بر ۳۰ سال فعالیت خود مفتخریم که بهترین باسکول را متناسب با فعالیتتان به شما پیشنهاد می‌دهیم. با خیال راحت این کار را به ما بسپارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *