صنعت توزین, مقالات

ویژگی ها و کاربرد ترازو صنعتی

امروزه استفاده از ترازو برای توزین کالا در طیف وسیعی از صنایع امری ضروری و تعیین کننده قیمت کالا است. بهینه سازی شیوه های توزین، به صنایع اجازه می‌دهد تا کارایی و بهره وری را افزایش دهند و در عین حال از طریق جلوگیری از هدر رفت منابع هزینه‌ها را نیز کاهش دهند. ترازو صنعتی دیجیتال راه حلی کاربردی در صنایع مختلف است که امکان اندازه گیری دقیق را با هدف جلوگیری از هدر رفت منابع فراهم می‌سازد. ترازوهای صنعتی اغلب شامل یک سطح صاف، چند لودسل، پایه ترازو و نمایشگر است. وزن کردن کالا هدف اصلی ترازو صنعتی است اما با پیشرفت تکنولوژی قابلیت‌های دیگری هم به این ابزار اضافه شده است که در ادامه درمورد آن صحبت خواهیم کرد.

ترازو تولید شده در شرکت صنایع پند بر اساس استاندارد NTEP طراحی شده و تمامی کارکرد آن بر همین اساس قابل اعتماد و اتکا است. تنوع ترازو صنعتی که با هدف کاربری در صنایع مختلف توسعه یافته است از دیگر ویژگی‌های ترازو صنعتی است که این امر به شما کمک می‌کند بر اساس صنعت خود و کاربری که انتظارش را دارید اقدام به خرید ترازو صنعتی کنید.

از دیگر خدمات این مجموعه می‌توان به ارائه راه حل های توزین صنعتی از جمله توزین مخزن، باکس رله، نمایشگر دوم و بچینگ مطابق با ISO و GLP اشاره کرد.

در این مقاله تلاش کردیم هر اطلاعاتی که درمورد ترازو صنعتی نیاز دارید را به شما ارائه دهیم که در انتخاب خود شناخت کامل داشته باشید و دقیقا همان ترازو صنعتی که با کسب و کار شما همخوانی بیشتری دارد را انتخاب کنید.

دقت ترازوهای صنعتی

دقت ترازو صنعتی به دلیل ظرفیت های متفاوت به مدل مورد نظر و تعداد لودسل به کار برده شده بستگی دارد. ویژگی‌های مانند سیستم خودکار کالیبراسیون داخلی ترازو به کاربران اطمینان می‌دهد که تمامی اعداد نمایش داده شده در توزین قابل اعتماد و اتکا هستند. ما در این سالها با استفاده از لودسل های با کیفیت و خرید از برندهای معتبر جهانی و توسعه فناورانه سیستم خودکار کالیبراسیون دقت محصولات خود را به صفر نزدیک کرده‌ایم و در تلاشیم در آینده به سیستم توزین بدون خطا دست پیدا کنیم.

در شرکت صنایع پند ترازو صنعتی در محدوده وزنی 30 کیلوگرم 1 گرم و 5 گرم می باشد. به این صورت که از 0 تا 5 کیلوگرم را با دقت 1 گرم و از 5 تا 30 کیلو با دقت 5 گرم اندازه گیری می شود.

ویژگی‌های ترازو صنعتی پند

ترازوهای صنعتی دارای مزایای متعددی هستند که این ترازوها را از دیگر ابزار توزین متمایز می‌کند:

  • تنوع مدل: ترازو صنعتی پند با هدف پوشش تمامی صنایع در ظرفیت و سایزهای مختلفی به بازار عرضه می‌گردد. این محصلولات صنعتی در ظرفیت های 30، 50 و 70 کیلوگرم به به 2 جنس تمام فلز و تمام استیل تولید می گردند.
  • کاربرپسند: ترازو صنعتی پند با تمرکز بر بهینه سازی طراحی صنعتی و استفاده از علوم رابط کاربری فرایند توزین را ساده، قابل فهم و تسریع بخشیده است. کار کردن با ترازو صنعتی پند کاربرپسند بوده و در عین حال به صورت سیستماتیک تلاش شده است خطای کاربر را در حد امکان کاهش دهد.
  • سیستم مدیریت داده: با سالها تلاش و تجربه تلاش کردیم امکان ذخیره سازی اطلاعات و مدیریت اطلاعات در ترازو صنعتی پند فراهم شود که به راحتی داده ها را ذخیره و چاپ کنید.
  • مقاوم به ضربه: ترازو صنعتی پند با هدف مقاومت بالا در برابر ضربه و بار اضافه تولید شده‌اند، این ترازو ها می‌توانند ظرفیت بالاتری را تحمل کنند. در حال حاضر ترازوهای صنعتی در ظرفیت‌های 50 کیلوگرم، 100 کیلوگرم و ۱۵۰ کیلوگرم ارائه می‌شود. مقاومت بالای بدنه ترازو صنعتی پند باعث شده است برخی ترازوهای صنعتی تا ۲۰ سال بدون کاهش دقت عمر مفید داشته باشند.
  • امکان استفاده در هر محیطی: جنس آلیاژ به کار برده شده در ترازو صنعتی پند با هدف مقاومت ترازو در محیط‌های خورنده، گرد و غبار و رطوبت انتخاب شده است. شما با خیال راحت می‌توانید از این ترازو در سایت‌های ساختمانی، محیط شیمیایی و آزمایشگاهی و بنادر جنوب کشور استفاده کنید.

کاربردهای ترازو صنعتی

اگر بخواهیم دقیق و جزئی نگاه کنیم، هر مدل ترازو صنعتی برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. حجم کالایی که توزین می‌شود هم عامل دیگر تعیین کننده مدل ترازو صنعتی است. و در نهایت این شما هستید که با تعریف کاربردی که از ترازو صنعتی انتظار دارید، از میان مدل‌های موجود در بازار یکی را انتخاب می‌کنید. از همه این موارد که بایستی مورد به مورد قبل از خرید باسکول در نظر داشته باشید بگذریم، از منظر کاربرد باسکول صنعتی در صنایع مختلف هم می‌توان توضیحاتی ارائه داد که در ادامه به این موضوع پرداخته‌ایم.

کاربرد ترازو صنعتی در صنایع غذایی

ترازو صنعتی برای مشاغل مختلف در صنایع غذایی، از جمله تولید مواد غذایی که در آن مقادیر اولیه هر محصول بایستی به درستی توزین شوند کاربر دارد. ترازوهای صنعتی تمام استیل پند محصولی منحصربفرد برای صناعی غذایی می باشد.

علاوه بر این، ترازو های صنعتی در خرده فروشی مواد غذایی هم کاربرد گسترده‌ای دارند که البته بایستی خاطر نشان کرد اگر خرده فروشی در مقادیر کمی صورت می‌گیرد ترازو فروشگاهی انتخاب مناسب‌تر و کاربردی‌تری است.

ترازو صنعتی در تعیین مقدار اولیه مواد غذایی بسیار مهم است، زیرا وزن یک ماده اضافه شده به مواد اولیه بر طعم محصول نهایی تأثیر گذار است و در صورت توزین اشتباه محصول نهایی از کیفیت قابل قبولی برخوردار نخواهد بود. علاوه بر این مورد، اشتباه در مورد برخی مواد گران قیمت منجر به افزایش هزینه‌ها خواهد شد و بدون اینکه متوجه باشید هزینه تمام شده کالا از محاسباتی که از قبل انجام داده‌اید بیشتر خواهد شد.

کاربرد ترازو صنعتی در ساخت و تولید

ترازو صنعتی امکان توزین اقلام سنگین و بزرگ را برای ساخت و تولید فراهم می‌کند. این ترازوها، می‌توانند در برابر محیط سخت انبار مقاومت کنند و اقلام را برای حمل و نقل ورود و خروج و ارسال به محل ساخت توزین کنند.

ترازو‌های صنعتی اغلب برای وزن کردن اجسام بزرگی که در حال ساخت هستند، مانند اتومبیل یا ماشین آلات سنگین استفاده می‌شود. این موضوع را در نظر داشته باشید که ترازو در طول فرآیند ساخت برای وزن کردن تمام قطعات سازنده یک ماشین یا یک ابزار مورد استفاده قرار می‌گیرد اما با این تفاوت که هر قطعه را با استفاده از ترازو متناسب با خود توزین می‌کنند. آن دسته از قطعات که وزن ان در بازه ظرفیت توزین ترازو صنعتی است با این ابزار توزین می‌شود.

به عنوان مثال، ترازو برای اندازه گیری تمام اجزای جداگانه در یک موتور قبل از مونتاژ شدن با هم، یا اشیایی مانند بلوک موتور و گیربکس برای اتومبیل‌ها استفاده می‌شود. عملکرد یک خودرو از نظر سرعت و قدرت با وزن آن ارتباط مستقیمی دارد.

کاربرد ترازو صنعتی در کنترل توزین

یکی از ویژگی های کلیدی ترازو صنعتی که برای مصارف تجاری و صنعتی طراحی شده است کنترل دقیق وزن کالا و اطمینان از تکرار پذیری آن است. به عبارتی برای این ترازو یک وزن استاندارد تعریف می‌شود و ترازو بر اساس ان بقیه محصولات را مورد سنجش قرار می‌دهد. با این روش هر محصولی که محتویات بیشتر یا کمتری دارد از رده خارج می‌شود و از این طریق محصولات همه استاندارد می‌شوند.

 کاربرد ترازو صنعتی در حمل و نقل

وزن کردن دقیق کالاها هزینه های حمل و نقل را تعیین می‌‌کند، نه تنها با اجتناب از هزینه های اضافی در هزینه شرکت‌های حمل و نقل صرفه جویی می‌شود، بلکه با الزامات ایمنی متناسب با بار اضافه کامیون و وسایل نقلیه مطابقت دارد. تمامی وسیله‌های حمل بار بایستی وزن اقلام را بدانند تا وزن را با هدف وزن اعمال شده یکسان به محورها بارگیری کنند. تعادل توزیع وزن بر محورها از اتفاقات غیرمنتظره جلوگیری می‌کند.

کاربرد ترازو صنعتی در کشاورزی و دام

می‌توان از ترازو صنعتی برای اندازه گیری وزن کود، خوراک دام و غیره هم استفاده کرد. علاوه بر موارد ذکر شده، ترازو صنعتی برای وزن کردن حیوانات به منظور خرید و فروش هم استفاده می‌شود. البته ناگفته نماند در برخی موارد باسکول کفی هم استفاده می شود که انتخاب بین این دو ابزار توزین به بازه توزین بستگی دارد.

با نظارت بر وزن حیوانات، کشاورزان می‌توانند مسائل بهداشتی قابل مشاهده از ناهماهنگی وزنی را شناسایی کنند. مقاومت بالای ترازو صنعتی یکی دیگر از دلایل استفاده از آنها در صنعت کشاورزی است.

کاربرد ترازو صنعتی در ساخت و ساز و معدن

در معادن، سلامت و ایمنی کارگران را با توزین کردن تجهیزات می‌توان تضمین کرد تا هنگام جابجایی مواد و تجهیزات از حمل وزن بیش از حد جلوگیری شود. سپس ماشین آلات را می‌توان به طور ایمن بارگیری کرد، از کارگران محافظت کرد و از هر گونه آسیبی به تجهیزات جلوگیری کرد.

در صنعت ساخت و ساز، از ترازوهای پلت فرم اغلب برای اطمینان از بارگیری ایمن ماشین آلات در راستای افزایش ایمنی کارگران و محافظت از محصولات در برابر آسیب استفاده می‌شود. علاوه بر این، زمانی که پیمانکاران باید اطلاعات خود را در مورد آنچه که روی آن کار می‌کرده‌اند یا آنچه را که تحویل داده‌اند، ارائه دهند، ترازو صنعتی برای اعلام برخی اقلام مصرفی کاربرد پیدا می‌کند. بایستی در نظر داشته باشید که توزین اقلام تا ۳۰۰ کیلو با این ترازو صورت می‌پذیرد و در صورت بیشتر شدن وزن، استفاده از باسکولت و باسکول کفی گزینه مناسب‌تری است.

 کاربرد ترازو صنعتی در صنعت داروسازی

داروسازی یکی دیگر از صنایعی است که از ترازو صنعتی بهره می‌برد. در داروسازی، ترازو صنعتی بیشتر برای خرید‌های مواد اولیه عمده کاربرد دارد. در مرحله اول که خرید به صورت عمده صورت می‌گیرد و قرار است خط تولید در حجم بالایی دارو تولید کنند برای اضافه کردن مواد اولیه به خط تولید از ترازو صنعتی استفاده می‌شود.

صنعت داروسازی هم مانند صنایع غذایی به دلیل حساسیت میزان مواد اضافه شده در کیفیت محصولات تولیدی، دقت توزین امری حیاتی است.  بعلاوه ترازو صنعتی تمام استیل پند و باسکول تمام استیل پند برای صنایعی که ویژگی های منحصربفرد جنس استیل از جمله بهداشتی بودن، مقاومت در برابر ترکیبات اسیدی و ضد زنگ بودن برای آن ها اهمیت زیادی دارد بهترین انتخاب می باشد

کاربرد ترازو صنعتی پند در خدمات پستی

ترازو صنعتی Px3000 اولین بار به درخواست اداره پست جمهوری اسلامی ایران برای تجهیز مناطق روستایی به دفاتر پستی تولید گردید و هم اکنون در اکثر دفاتر پستی مرکزی و منطقه ایی نمونه های قدیمی تر این محصول همچنان در حال بهره برداری می باشند. بسیاری از مردم به استفاده از ترازو صنعتی برای توزین بسته هایی که از طریق پست ارسال می‌شوند فکر نمی‌کنند، اما یکی از رایج‌ترین کاربردهای ترازو صنعتی پند خدمات پستی است. ترازو کالای بسیار مهمی برای خدمات پستی است، زیرا در تعیین هزینه‌ها و بارگیری کامیون‌ها تاثیرگذار است.

تعیین تعرفه بسته‌های پستی هم بر اساس وزن آنها است، به دلیل تغییر تعرفه‌ها بر اساس وزن و حجم، یک اشتباه کوچک توزین ممکن است هزینه‌های زیادی برای یک بسته پستی تعیین کند. استفاده از ترازو همچنین یک اقدام ایمنی برای خدمات پستی است، زیرا از پرتاب بسته‌ها از تریلرها یا قرار دادن در کامیون‌های خیلی کوچک جلوگیری می‌کند.

کاربرد ترازو صنعتی در انبارداری

بسیاری از انبارها به دلایل مختلف از انواع ترازوها که ترازوی صنعتی هم یکی از ابزارهای کاربردی است استفاده می‌کنند. انبارها رنج متفاوتی از کالاها را برای ورود و خروج توزین می‌کنند، به همین دلیل از انواع ترازوها استفاده می‌کنند که بتوانند تمامی کالاها را توزین کنند.

ترازو صنعتی بازه توزین ۵۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم را توزین می‌کند. این ترازوها به دلیل مقاومت بالای ترازو در انبارها عمر طولانی دارند و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای انبارداری است. علاوه بر این، اغلب ترازو صنعتی مقاو به نفوذ آب و رطوبت هستند، که یکی دیگر از ویژگی های مهم دیگر ترازو برای استفاده در محیط انبار است.

راه حل های توزین صنعتی

به عنوان اولین تولید کننده ترازو صنعتی دیجیتال در کشور، ما در شرکت صنایع پند برای پشتیبانی از همه کاربردهای فوق به شما محصول پیشنهاد می‌دهیم و دیگر نیازهای توزین صنعتی شما را ارزیابی می‌کنیم و به شما راهکار توزینی پیشنهاد می‌دهیم. به منظور استفاده از راهکارهای توزین، با مشاوران ما در تماس باشید.

جمع بندی

ترازوهای صنعتی همانطور که از نام آن هم مشخص است در صنایع و محیط‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین قبل از خرید ترازو صنعتی بهتر است کالا را مشخص کنید و محیط کاری ترازو را هم تعیین کنید و بر اساس آن ترازو متناسب انتخاب کنید.

اگر قصد خرید ترازو صنعتی دارید یا به دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستید، با ما تماس بگیرید تا شما را برای بهترین انتخاب راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *