عمومی

باسکول وای فای دار

با توسعه تکنولوژی و استفاده از اینترنت سبک زندگی بشر به کلی تغییر کرده و زندگی حال حاضر بر کره زمین با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست. با معرفی اینترنت اشیاء (IoT) در سالهای اخیر و کارکرد موفق آن در برخی حوزه‌ها مانند لوازم خانگی، اکنون دیگر صنایع به سمت استفاده از این تکنولوژی خیز برداشته و در بسیاری از موارد هم موفق به استفاده از آن شده‌اند.

امروزه بسیاری از لوازم خانگی به وای فای مجهز شده‌اند و امکان کنترل عملکرد آنها از راه دور فراهم شده است. بنابراین وقتی شما از خانه خود دور هستید قابلیت روشن و خاموش کردن تجهیزات الکتریکی و چک کردن عملکرد آنها را دارید و بدون نگرانی از مسائل ایمنی قادر به استفاده از آنها هستید. مثلا می‌توانید ماشین لباسشویی را از راه دور در ساعتی که هزینه مصرف برق بالا نیست و شما هم منزل نیستید روشن کنید و بعد هم آن را در حالت اتومات قرار دهید تا زمانی که به خانه برمی‌گردید لباس های شما شسته شده باشد.

با مثال بالا متوجه می‌شویم که تمامی فعالیت‌های حوزه تکنولوژی با هدف بهینه سازی عملکرد تجهیزات و کاهش هدر رفت انرژی و زمان صورت می‌گیرد. استفاده از تکنولوژی با هدف بهره‌وری بالا در تمامی حوزه‌های صنعتی موضوعی داغ و در حال اجر است و سالانه میلیون ها دلار به منظور ارتقاء سطح تکنولوژی محصولات الکترونیکی به واحد تحقیق و توسعه شرکت‌ها اختصاص می‌یابد.

ما در شرکت صنایع پند با هدف ارتقا سطح کیفی محصولات خود و رفع برخی دغدغه‌های شما مشتریان در حوزه صنعت توزین موفق شدیم تکنولوژی باسکول وای فای دار را به مرحله تولید برسانیم و در اختیار شما قرار دهیم. در این مقاله به تاثیر استفاده از این باسکول پرداخته‌ایم تا شما را در جریان قابلیت‌های این باسکول قرار دهیم و به شما کمک کنیم دیگر دغدغه‌ای در این مورد نداشته باشید.

 

مزیت استفاده از باسکول مجهز به اینترنت اشیا

باسکول جزو یکی از پر کاربردترین محصولات صنایع مختلف است. استفاده از این ابزار به شما در بالا بردن دقت و افزایش بهره‌وری کمک می‌کند و برای شما امکان استانداردسازی تولید را فراهم می‌سازد. باسکول در هر صنعتی نقش ابزار دقیق را ایفا می‌کند و به شما کمک می‌کند خطای تولید را در برخی موارد به صفر برسانید. حال فکر کنید باسکول از تکنولوژی اینترنت اشیاء بهره‌مند شود و قابلیت اتصال به وای فای پیدا کند. بدون شک عملکرد محصولی که نقش کنترل کیفیت و استاندارد سازی را ایفا می‌کند با هر ارتقاء صورت گرفته شما را چند پله به کیفیت دلخواهتان نزدیک‌تر خواهد کرد. در ادامه برخی از دغدغه‌هایی که شما در استفاده از باسکول دارید ذکر شده و نقش باسکول وای فای دار در رفع این دغدغه‌ها ذکر شده است.

محافظت از سیستم اتصال سیمی در مقابل جوندگان

باسکول به دلیل کارکرد متنوع در محیط‌های معمولی و به دور از هر گونه آسیبی به کار گرفته می‌شود و در محیط‌های سخت و نامساعد هم استفاده می‌شود. اغلب افرادی که از باسکول در محیط‌های کارگاهی و بیرون از شهر مثلا در محل جمع آوری زباله بازیافتی استفاده می‌کنند در مورد آسیب سیم اتصال کفی باسکول به نمایشگر توسط موش ها و دیگر جوندگان گزارش‌های زیادی ثبت کرده‌اند. این اختلال در سیستم گاهی موجب فلج شدن کلیه فرآیندهای می‌شود که به توزین وابسته هستند و زیان های زیادی در کسب‌و‌کار ها به بار می‌آورد.

باسکول وای فای دار بهترین گزینه برای استفاده در چنین مکان‌هایی است چرا که سیستم اتصال کابلی ندارد و تمامی اطلاعات به وسیله سیستم وای فای جابجا می‌شود. رفع این مشکل به تنهایی در سود و زیان کسب‌و‌کاری که دائما درگیر این مسئله بوده است تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

امکان استفاده از موبایل و کامپیوتر به جای نمایشگر

برخی مواقع گزارش شده است که کسب‌وکار ها نیاز دارند اطلاعات باسکول به صورت همزمان برای چند قسمت از قبیل انبار، کنترل کیفیت و مسئول خط تولید نمایش داده شود. در چنین شرایطی، کسب‌و‌کار ها با خرید چند نمایشگر و نصب آنها در مکان‌های مختلف این نیاز را برطرف می‌کنند. این راهکار نیازمند هزینه خرید چند نمایشگر باسکول و استفاده از سیم اتصال در طول بالا و صرف هزینه است.

در این مورد هم باسکول وای فای دار بهترین گزینه است. با استفاده از این باسکول، بجای اینکه چند نمایشگر خریداری کنید، می‌توانید با استفاده از گوشی و کامپیوتر خود به پلتفرم باسکول متصل شوید و تمامی فعالیت آن را مشاهده کنید. دیگر نیازی نیست هزینه زیادی صرف خرید نمایشگر کنید، چرا که موبایل و کامپیوتر شما جای خالی نمایشگر دوم و سوم را پر می‌کنند. علاوه بر مشاهده عملکرد باسکول شما می‌توانید با نصب نرم افزاهای سیستم توزین عملیات مدیریت داده را هم انجام دهید.

امکان مانیتور کردن عملکرد باسکول از راه دور

در بسیاری از موارد پیش آماده است که مالک یک مجموعه به سفر خارج از کشور رفته یا به هر دلیل دیگری امکان حضور در محل کسب‌و‌کار را نداشته و نظارت بر فرآیند توزین به درستی انجام نشده و برخی محاسبات دچار اشتباه شده‌اند. این مشکلات در برخی مواقع به درگیری و اخراج برخی کارکنان منجر شده و در نهایت هم ریشه مشکلات مشخص نشده است.

اکنون با امکان ایجاد شده این مشکل هم حل شده است. با استفاده از باسکول مجهز به اینترنت اشیاء شما قادر هستید در هر نقطه ای که هستید با اتصال به شبکه اینترنت عملکرد باسکول را چک کنید و در زمان بروز خطر فورا دیگر همکاران را در جریان بگذارید. در ضمن شما بر اساس وزن موادی که در حال جابجایی است تخمین نسبتا دقیقی از کار انجام شده و سود حاصله در زمان غیبت خود خواهید داشت.

جمع بندی

بدون شک اینترنت اشیا‌ء یکی از بزرگترین تحولات زندگی بشر بوده و اکنون در حال گسترش و رسوخ به تمامی حوزه‌های صنعتی است. دیر یا زود بایستی همگی با این پدیده روبرو شویم و از آن استفاده کنیم. ما در شرکت صنایع پند کوشیدیم هرچه سریعتر صنعت توزین را با تولید باسکول وای فای دار به اینترنت اشیاء مجهز کنیم و مشکلاتی که قبل از این صاحبان کسب‌و‌کار ها با آن درگیر بودند را حل کنیم.

با استفاده از باسکول وای فای دار دیگر نگران استفاده از باسکول در مکان‌های دور افتاده و شرایط سخت نباشید، از موبایل و کامپیوتر خود به جای نمایشگر استفاده کنید و در زمانی که در مکان دیگری هستید، نظارت خود بر توزین را حفظ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *