صنعت توزین

ترازو ابزار جدایی ناپذیر صنایع

فعل وزن کردن تقریبا در اکثر مکالمات روزمره در تمامی صنایع استفاده می‌شود. اگرچه امکان دارد برخی که با توزین سروکار ندارند خیلی با ترازو درگیر نباشند اما گستردگی توزین در صنایع مختلف امری باورنکردنی است. اما ما باور داریم که تمامی افراد به نوعی به صورت مستقیم و غیر مستقیم با ترازو سروکار دارند حتی اگر خودشان متوجه این موضوع نباشند.

در این مقاله اهمیت استفاده از ترازو در صنایع مختلف و ویژگی‌های بارز انتخاب یک ترازوی با کیفیت شرح داده شده است که به شما کمک می‌کند یک قدم به انتخاب ترازو ایده ‌آل نزدیک‌تر شوید.

چگونه ترازو به تمامی صنایع راه یافت

فرض کنید که قرار است کالایی تولید شود، همانطور که می‌دانید مواد اولیه آن از طریق شرکت های خصوصی یا دولتی از طبیعت استخراج می‌شود و بر اساس وزن به دست تولید کنندگان می‌رسد. اندازه‌گیری وزن در این حجم و مقدار با باسکول‌های ظرفیت بالا صورت می‌گیرد، اما خوب مبنای آن وزن کردن است و فقط به دلیل اینکه دسته بندی محصولات در صنعت توزین به سبک و سنگین صورت گیرد نام این ابزارهای توزین را باسکول گذاشته‌اند.

فارغ از اینکه توزین با نام چه دستگاهی صورت می‌گیرد بایستی متوجه این امر باشیم که تمامی صنعت بر مبنای وزن، مواد اولیه خود را خریداری می‌کنند، مثلا صنعت فولادسازی سنگ آهن را بر مبنای وزن خریداری و احیا می‌کند، یا صنعت تولید مواد پلاستیک، مواد اولیه را بر اساس وزن خریداری می‌کند.

حال فرض کنید در یک کارخانه هستید و قصد دارید مواد خریداری شده را به مرور بین خطوط تولید تقسیم کنید و به محصول نهایی دست پیدا کنید. برای این کار از چه ابزاری برای تخصیص مواد اولیه به هر خط تولید استفاده می‌کنید؟ درست حدس زدید، بازهم ابزاری که قابلیت توزین مواد را در مقدار کمتری داشته باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مرحله غالبا دو ابزار باسکولت یا باسکول کفی که ظرفیتی بین ۱۵۰ تا ۵ تن دارند استفاده می‌شوند و بعد از آن هم مقادیر کمتری اگر قرار باشد توزین شود از ترازو صنعتی و در نهایت هم از ترازو فروشگاهی استفاده می‌شود.

پس شما می‌بینید که فرقی نمی‌کند شما در صنعت دام و طیور باشید یا در صنایع فلزی، بهرحال شما با ترازو و توزین سروکار دارید و از این ابزارها بسته به ویژگی‌ و ظرفیت‌شان استفاده می‌کنید.

خوب تا اینجا لزوم داشتن ترازو را احساس کردیم و به اهمیت استفاده از این ابزار برای افزایش دقت در تمامی مراحل از خرید مواد اولیه تا فروش محصولات در فروشگاه‌ها پی بردیم. حالا سوال مهم‌تری که پیش می‌آید این است که از چه ترازوی استفاده کنیم؟ ادامه مقاله را مطالعه کنید تا جواب این سوال را هم پیدا کنید.

چگونه ترازو با کیفیت خریداری کنید؟

قبل از هر چیز واضح و شفاف است که خرید ترازو با هدف دقت توزین خریداری می‌شود. پس قبل از اینکه به موضوعات دیگری بپردازیم بهتر است سراغ اصل مطلب برویم و حرف آخر را همین اول بزنیم.

برای افرادی که آشنایی کاملی با اجزا فنی ترازو ندارند واژه لودسل کاملا جدید است درحالیکه افرادی که این حوزه را می‌شناسند کاملا با لودسل آشنا هستند. لودسل بخشی از ترازو است که وظیفه اصلی توزین را بر عهده دارد و دقت باسکول مستقیما به کیفیت لودسل بستگی دارد. به راحتی می‌توان گفت هرچه کیفیت لودسل بالاتر، دقت توزین بیشتر!!

اغلب لودسل‌های موجود در ایران وارداتی هستند و تنوع برند هم بسیار بالا است. لودسل‌ هایی مانند کلی و زمیک دو برند متدوال به کار برده شده در ترازوهای تولید داخل هستند، اما این همه ماجرا نیست و در حال حاضر بالغ بر ۸ تا ۱۰ برند معتبر لودسل در بازار ایران موجود است.

ما در شرکت صنایع پند بهترین لودسل‌ ها را در ترازو های خود استفاده می‌کنیم و در زمان خرید هم مشخصات فنی آنها را در اختیار شما قرار می‌دهیم. اگر لازم باشد مقایسه‌ای بین آنها هم برای شما صورت می‌گیرد و در نهایت آن برندی که انتخاب شما است در ترازو به کار برده خواهد شد. پس از این بابت نگران نباشید و مطمئن باشید ما دقت را تا جایی که شما نیاز دارید برایتان اختصاصی می‌کنیم مگر در مواردی که شما درخواستی فراتر از قابلیت فنی لودسل ها داشته باشید.

بعد از دقت، دوام و مقاومت بالا ویژگی بارز ترازو بخصوص ترازو صنعتی و باسکول است. فراموش نکنید که سازه مقاوم هم بر افزایش دقت توزین تاثیر گذار است. سازه‌ای با طراحی دقیق که با استفاده از متریال مقاوم تولید شده است نیاز تمامی صنایع است چرا که محیط‌هایی که باسکول و ترازو مورد استفاده قرار می‌گیرند کارگاهی و فروشگاهی است و دائما در معرض آسیب قرار دارند. پس توجه داشته باشید که سازه ترازو با کیفیت در کنار استفاده از لودسل با کیفیت دو عامل اصلی انتخاب ترازو هستند.

بعد از سال‌ها حضور در صنعت توزین به جرات می‌توان گفت یکی از ویژگی‌هایی که ترازو پند با آن شناخته شده است، دوام و استحکام ترازو و باسکول های تولیدی است. ما در شرکت صنایع پند بر این باوریم که تمامی محصولات‌مان بایستی بر اساس نیاز مشتری طراحی و تولید گردد که در راستای تحقق این امر تیم تحقیق و توسعه دائما در حال بهینه سازی محصولات هستند و هر ساله محصولات‌مان با کیفیتی بدون رقابت به بازار عرضه می‌شود.

برای آشنایی با محصولات برند پند اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *