آشنایی با محصول, آموزش صنایع پند, صنعت توزین

ترازو صنعتی چیست؟

ترازو صنعتی پند

ترازو در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات علاوه بر توجه به کیفیت مواد و کالای تولیدی به صحیح بودن وزن مواد نیز اهمیت زیادی‌‌ می‌دهند و از آنجایی که توزین در محیط‌‌‌های صنعتی با دشواری همراه است، استفاده از ترازوی صنعتی یکی از الزامات کارگاه‌‌‌ها و کارخانجات می‌باشد.

ترازوی صنعتی از ابزارهای مهم توزین در صنایع است که به صورت متداول به منظور بسته‌بندی یا توزین در کارگاه‌‌‌های صنعتی به کار‌‌ می‌رود و استحکام و عملکرد مناسب و طول عمر بالا را با هم ترکیب‌‌ می‌نماید. ترازو‌‌‌های صنعتی معمولاً از یک بدنه، صفحه کیبورد با کلیدهای محدود، سینی توزین و نمایشگر ساخته می‌شوند و شامل ترازوی کارگاهی و ترازوی آزمایشگاهی می‌شوند که ترازوهای آزمایشگاهی از دقت بالاتری و قدرت تحمل وزن پایین تری برخوردار هستند.  طراحی ساده، نگهداری آسان و نیز سهولت در استفاده از ویژگی‌‌‌هایی است که موجب محبوبیت این ترازوها در صنایع مختلف شده است.

ترازو‌‌‌های صنعتی معمولاً درکارگاه‌ها و کارخانجات مختلف مانند کارخانه‌های تولید مواد خوراکی، شیمیایی و برای بسته‌بندی یا کنترل‌های کیفی به کار می‌روند. این محیط‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص خود، نیازمند نظافت و شستشوی منظم و دائمی هستند و شستشوی دائمی نیز محیط را مرطوب می‌کند. از طرفی، بسیاری از همین مواد خوراکی یا شیمیایی دارای رطوبت هستند و در محیط گرم و بخارآلود تولید می‌شوند. از این ‌رو ترازوهای صنعتی لازم است مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت، شرایط نامساعد و تغیرات محیطی‌‌ داشته باشند. به همین منظور سازندگان، این نوع محصولات را عمدتاً با بدنه فولادی و یا استیل ضد زنگ تولید‌‌‌ می‌نمایند تا در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی، گرد و غبار و آلودگی‌ها مقاوم و پایدار باشند.

از ویژگی‌‌‌های موثر این ترازوهای صنعتی، دارا بودن قابلیت شمارش قطعات است که موجب سرعت بخشیدن به کار و سهولت در امر بسته بندی‌‌ می‌گردد و بدین ترتیب امکان خطا در شمارش را توسط نیروی انسانی کاهش‌‌‌ می‌دهد و به همین دلیل، این ترازو به ترازوی قطعه شمار نیز شهرت یافته است .

در عرصه‌‌ی ترازو صنعتی‌‌ می‌توان ترازوی پند را به عنوان یکی از بهترین برندها معرفی نمود، چرا که از نظر مقاومت و کیفیت از پیشتازان این عرصه به حساب‌‌‌ می‌آید. کارخانه صنایع پند از قدیمی‌ترین تولید‌کنندگان تجهیزات توزین است که با بیش از 3 دهه فعالیت توانسته محصولاتی را ارائه دهد که مطابق نیاز و محیط کار متنوع کاربران باشد. شرکت ترازوی پند در زمینه‌ی ترازوهای صنعتی دستگاه‌‌‌های بسیار مقاوم و نیرومندی ارائه نموده و برای نمونه‌‌ می‌توان به ترازوی تمام استیل آن اشاره نمود که دارای بدنه‌‌ای بسیار مقاوم و کاملا ضد آب‌‌ بوده و برای مصارف شیلات و امور صنعتی بسیار مناسب و پرکاربرد‌‌ می‌باشد و در ظرفیت‌‌‌های 30 و 50 کلیوگرمی و باحساسیت 1 و 10گرمی ارائه شده است.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *