صنعت توزین

ترازو فروشگاهی اولین و مهم‌ترین نیاز کسب‌ و‌کارهای کوچک

قبل از هر چیز از شما می‌خواهیم امروز وقتی در مسیر برگشت از محل کار به خانه از مغازه‌ها خرید روزانه منزل‌تان را انجام می‌دهید به اینکه چند درصد از اقلام خریداری شده با ترازو فروشگاهی توزین می‌شوند دقت کنید یا همین الان که این مطلب را مطالعه می‌کنید و همزمان به این موضوع فکر می‌کنید تصاویر آشنایی که در ذهنتان تداعی می‌شود را یادداشت کنید. بدون شک خودتان را در فروشگاه محصولات پروتئینی یا میوه فروشی پشت ترازو تصور می‌کنید و متوجه می‌شوید چقدر این ابزار در خریدهای روزانه شما تاثیر دارد. از نظر شما که خریدار هستید، ترازو فروشگاهی بایستی چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا خرید شما با دقت بالایی انجام شود و کسب‌و‌کار ها به شما کم فروشی نکنند یا اینکه به اشتباه بیشتر از خریدتان به شما جنس نفروشند؟

حال فکر کنید که شما خودتان صاحب کسب‌و‌کار هستید، به این فکر کنید دغدغه شما در خرید ترازو فروشگاهی چیست؟ آیا همین که ترازو محصولات شما را توزین می‌کند برای شما کافی است؟ چه امکانات دیگری در ترازو فروشگاهی برای شما به عنوان فروشنده ضروری است؟

قبل از اینکه شما به این سوالات پاسخ دهید ما به عنوان تولید کننده ترازو فروشگاهی دیجیتال هم به جای مشتریان هم کسب‌وکارها فکر کرده‌ایم و بر اساس نیازمندی‌هایی که از نتیجه مطالعات به دست آمده ترازو فروشگاهی را طراحی و تولید کرده‌ایم.

در ادامه شما با تاثیر باورنکردنی ترازو فروشگاهی در زندگی روزمره‌تان آشنا خواهید شد، چه خریدار باشید چه فروشنده.

 

ایجاد فهم مشترک بین فروشنده و خریدار با ترازو فروشگاهی

شما وارد میوه فروشی شده‌اید و قصد خرید گوجه فرنگی دارید. در قدم اول قطعا شما می‌دانید چقدر گوجه فرنگی نیاز دارید اما آیا فروشنده هم از نیت شما باخبر است؟ بعد از اینکه شما فروشنده را در جریان خرید خود قرار می‌دهید و فهم مشترکی ایجاد می‌کنید ترازو فروشگاهی تنها ابزاری است که می‌تواند فهم بین شما و فروشنده را اندازه‌گیری کند و دقیقا همان میزان درخواست شما را توزین کند.

تا قبل از اینکه از ترازو استفاده کنید شما تنها یک مقدار برای خرید خود مشخص کرده‌اید اما واقعا نمی‌دانید این مقدار مشخص چند عدد گوجه فرنگی است. البته قابل ذکر است که این مقدار در کشور ما بر اساس واحد کیلوگرم بیان می‌شود. ترازو درخواست شما را که قبل از عمل توزین دقیقا مشخص نیست اندازه‌گیری می‌کند و فروشنده آن را در اختیار شما قرار می‌دهد و بر همان اساس هزینه آن پرداخت می‌شود.

حال یک لحظه متصور شوید که ترازویی در کار نیست؟ چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا فروشنده به ازای پولی که پرداخت کرده‌اید به شما جنس فروخته است؟ هیچ کس نمی‌تواند دقیقا این موضوع را مشخص کند و قطعا اختلافات زیادی پیش خواهد آمد. پس ترازو در اینجا نقش یک ابزار استاندارد را ایفا می‌کند و به شما و فروشنده کمک می‌کند خرید به درستی انجام شود.

کاهش زمان خرید با صدور فاکتور آنی در ترازو فروشگاهی

اصولا وقتی برای خرید به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنیم با هدف کاهش زمان خرید تعداد اقلامی که خریداری می‌کنیم بیش از چند آیتم خواهد بود. امکان ذخیره سازی نام اقلام به همراه قیمت هر واحد در حافظه ترازو فروشگاهی دیجیتالی امکان اینکه تمامی اقلام توزین شوند و در نهایت مجموع خرید محاسبه شود را فراهم کرده است. این قابلیت موجب بهبود سیستم حسابداری شده و سرعت توزین را افزایش داده است.

از طرفی به دلیل قابلیت اتصال ترازو فروشگاهی به کامپیوتر و چاپ رسید خرید، زمان صدور فاکتور کاهش یافته و فرایند صدور فاکتور دستی حذف شده است. این قابلیت فروشنده و خریدار را در جریان جزئیات خرید قرار می‌دهد، مرحله حسابرسی را به صورت اتومات انجام می‌دهد و از همه مهم‌تر زمان خرید را کاهش می‌دهد.  به عبارتی هم دقت محاسبه افزایش یافته هم زمان خرید کاهش یافته است، دقیقا همان چیزی که هم فروشنده هم خریدار به آن نیاز دارند.

امکان گزارش گیری روزانه با ترازو فروشگاهی

اصولا در پایان هر روز فروشندگان با رجوع به حافظه ترازو فروشگاهی از مجموع فروش خود مطلع می‌شوند. قابلیت مشاهده فروش کل یک قلم کالا در پایان روز کمک کرده است که فروشندگان از میزان فروش روزانه و مقدار کالای باقیمانده در فروشگاه مطلع شوند و بر اساس آن سفارشات خرید روز بعد خود را ثبت کنند.

قبلا این عملیات به صورت دستی و با صرف زمان در پایان هر روز صورت می‌گرفت، اما امروزه ترازو فروشگاهی دیجیتال با هدف کاهش هدر رفت زمان کارکنان و افزایش دقت اندازه‌گیری فروش روزانه این امکان را برای فروشندگان فراهم ساخته است.

در نهایت بایستی خاطر نشان کرد که هر پیشرفتی که با تکنولوژی رخ می‌دهد بایستی در خدمت بهبود زندگی ما باشد. ما در صنایع پند سالها است در حال بهبود محصولات و توسعه آنها هستیم تا دغدغه‌های حوزه توزین فروشگاهی را به صفر برسانیم. ترازوهای فروشگاهی ما با قابلیت ثبت اقلام همراه با قیمت، چاپ رسید، گزارش گیری روزانه و امکان اتصال به کامپیوتر فرایند توزین را در فروشگاه‌ها به یک امر ساده تبدیل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *