صنعت توزین

سیستم های توزین با دقت بالا (ترازو با دقت بالا و ترازو آزمایشگاهی)

شاید اولین فکری که به ذهنتان برسد این است که ترازو و سیستم توزین بایستی همیشه با دقت بالا عمل کند و دیگر نیازی به توضیح ندارد. اما موضوعی که در این مقاله مورد بحث قرار می‌گیرد کاملا متفاوت است.

به نظر شما دقت توزین در یک معدن سنگ آهن با یک کارگاه تولیدی زیورالات که با طلا و دیگر فلزات گران بها سروکار دارد یکسان است؟ قطعا پاسخ خیر است. دقتی که از ترازو و ابزارهای توزین در این دو صنعت نیاز داریم کاملا باهم متفاوت بوده و اصلا قابل قیاس نیستند.

یا اگر شما دانشجوی رشته نانوفناوری هستند و کار آزمایشگاهی انجام می‌دهید بایستی تمامی اقدامات اجرایی خود را برای اضافه کردن متریال جدید به یک فرآیند توسط ترازو های دقت بالا انجام دهید.

در این مواقع استفاده از راه‌حل‌های توزین با دقت بالا و استفاده از پیشرفته‌ترین فن‌آوری لودسل امکان توزین را تا ۴ یا ۵ رقم اعشار فراهم می‌کند.

به بیان ساده و اجمالی سیستم توزین با دقت بالا (ترازو با دقت بالا) ترازویی است که از لودسل های فوق حساس استفاده می‌کند و امکان خواندن دقیق‌تر وزن را تا چندین رقم اعشار فراهم می‌کند.

چه صنایع یا موسساتی از ترازو با دقت بالا استفاده می‌کنند؟

ترازوهای دقیق و راه‌حل‌های توزینی با دقت بالا برای صنایع یا کاربردهایی که محصولات در حال تولید در طی فرآیند تولید بسیار حساس هستند، ضروری است. به عنوان مثال، در یک فرمول دارویی، حتی چند قطره مقدار زیاد یا خیلی کم از یک ماده می‌تواند بر کل خاصیت دارویی تأثیر بگذارد. این امر می‌تواند منجر به تولید یک محصول بی کیفیت، ضایعات پرهزینه، یا حتی بدتر از آن می‌تواند بر فردی که به دارو نیاز دارد تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل، صنایعی مانند داروسازی یا شیمیایی اغلب به ترازوهای دقیق (ترازو آزمایشگاهی) با دقت بالا نیاز دارند.

سایر صنایع ممکن است به این سطح از دقت نیاز نداشته باشند. به عنوان مثال در فرمولاسیون های غذایی خاص، مقدار کمی اضافه شدن یک ماده، کل محصول را خراب نمی‌کند. در این مورد، سرمایه گذاری در سیستم های توزین با دقت بالا ضروری نیست.

اعداد اعشاری در ترازو با دقت بالا چقدر دقیق است؟

دقت عدد نمایش شده توسط ترازو به ظرفیت و خوانایی اعشاری ترازو بستگی دارد. یک ترازو نیمکتی با ظرفیت کم این قابلیت را دارد که در مقایسه با ترازو با ظرفیت بالا خوانش های اعشاری دقیق تری انچام دهد. اما در مقایسه با سایر ترازوها، این دسته از سیستم های توزین تا ۱۰ برابر از حد استاندارد تعیین شده برای ترازوهای دیگر دقت بیشتری دارند.

مدل های باسکول دقیق متناسب با نیازهای توزین شما در دسترس هستند. هنگام در نظر گرفتن اینکه کدام مشخصات دقت ترازو برای عملیات توزین شما بهتر است، با ما تماس بگیرید و با کارشناسان فروش مشورت کنید تا مطمئن شوید که انتخاب ایده آلی داشته‌اید.

برخی اطلاعاتی که در مورد سیستم توزین دقت بالا ضروری است در ادامه ذکر شده است.

استفاده از ‍ توزین با دقت بالا در محیط های صنعتی

توزین دقیق به شما در مدیریت مواد خام، اطمینان از رعایت مقررات و بهبود کیفیت محصول کمک می‌کند. راه‌حل‌های توزین با دقت بالا عملیات بسیار حساس و پیشرو در صنعت را مدیریت می‌کند و نتایج توزین وزن را بر اساس استانداردهای تعریف شده را در زمانی که تلورانس‌ها محدود هستند، تضمین می‌کنند.

افزایش کارایی فرآیند توزین

ترازوهای توزین با دقت بالا با ظرفیت توزین زیاد به اثربخشی و کارایی بسیاری از فرآیندهای توزین کمک می‌کند. مثلا:

  • در فرمولاسیون، مقدار کمی از مواد با ارزش را به یک فرایند تولید اضافه می‌کند
  • در شمارش فقط از یک سکو به عنوان مقیاس مرجع و شمارش استفاده می‌کند
  • گازها را به دقت در سیلندرهای گاز سنگین پر و مخلوط می‌کند
  • کنترل کامل کیت ها و بررسی یکپارچگی ساختارهای پیچیده را انجام می‌دهد

استفاده از فناوری لودسل هوشمند در توزین دقت بالا

لودسل با فناوری Monobloc هسته اصلی سکوهای توزین با دقت بالا است و بالاترین دقت و قابلیت اطمینان را تضمین می‌کند. محفظه لودسل مقاوم دارای حفاظت یکپارچه اضافه بار و رابط های مکانیکی بادوام است. این امر مقادیر ثابت وزن را برای چندین سال استفاده فشرده تضمین می‌کند.

استفاده از مهندسی پیشرفته در سیستم توزین دقت بالا

طراحی نوآورانه سیستم اهرمی سکوهای کف با دقت بالا تضمین می‌کند که وزن حتی در شرایط سخت به طور دقیق از صفحه بار به لودسل منتقل می شود. ضربه‌های خارجی مانند اضافه بار، نیروهای جانبی یا ارتعاشات از طریق یک سیستم حفاظتی چند سطحی حذف می‌شوند تا سیستم توزین را با خطا مواجه نکنند.

دقت توزین تایید شده

هنگامی که دقت برنامه توزین شما حیاتی است، تأیید منظم دقت اندازه گیری امری ضروری است. البته فراموش نکنید که کالیبراسیون دوره‌ای تجهیزات توزین با توجه به تلرانس فرآیند شما بسیار مهم است. چرا که توزین دقیق اعشاری به شما در برآوردن الزامات کیفیت و صرفه جویی در هزینه ها کمک کند.

سیستم توزین دقت بالا راه حلی است برای برآورده کردن تمام نیازها

امکان پیاده سازی توزین دقت بالا در رنج وسیعی از صنایع و همچنین استفاده از ماژول های توزین و لودسل هایی برای انواع فرآیندهای موجب شده است دقت این سیستم سطح وسیعی از عملیات توزین را پوشش دهد.

در آخر بایستی توجه داشته باشید در انتخاب سیستم توزین با دقت بالا تمامی جوانب فعالیت های کسب و کار خود را در نظر بگیرید. اگر شما فعالیتی انجام می‌دهید که نیازمند دقت بالایی ندارد ولی از اسین سیستم استفاده کنید متحمل هزینه های بسیار زیادی خواهید شد. بهتر است حتما این سیستم دقیقا در فعالیت هایی که به ان نیاز دارند به کار گرفته شوند، چرا که تاثیر بالای انها بر فرایند موجب صرفه جویی بالایی در هزینه ها خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *