عمومی, مقالات

کیوسک های خرید خودکار (کیوسک های تسویه حساب خودکار)

کیوسک های خرید خودکار

“کیوسک های خرید خودکار ” در واقع شبیه به یک کامپیوتر مجهز به صفحه لمسی (تبلت) هستند که به کاربر امکان می‌دهند، بدون کمک یکی از کارکنان فروشگاه، کالاها و خدمات مورد نیاز را خریداری کند. مزیت این کیوسک ها در این است که به مشتری این امکان را می دنهد که به تنهایی، با حوصله و به راحتی، هر نوع کالا یا خدماتی را، بدون اینکه منتظر کارکنان فروش باشند، خریداری کنند. مطالعات به عمل آمده نشان می دهد که 66 درصد مشتریان، کیوسک های خرید خودکار را به مکالمه با کارکنان ترجیح می دهند. طبیعتا دسترسی به این نوع تکنولوژی برای افرادی که آن را ترجیح می دهند، منجر به افزایش خرید مجدد می گردد. در این مقاله، به بررسی این محصولات خواهیم پرداخت.

کیوسک های خرید خودکار

درباره کیوسک های خرید خودکار

کیوسک های خرید خودکار، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است به گونه ایی که به سرعت در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از بسیاری از کسب و کارها هستند. این تکنولوژی بر مبنای نیاز فروشگاه و موسسه، به 4 دسته تقسیم می شود:

  • کیوسک پرداخت: داروخانه، شیرینی فروشی و خشکبار، نانوایی، پیشخوان خدمات، فروشگاه های بزرگ
  • کیوسک پذیرش: بیمارستان ها و مراکز درمانی، بانک، آزمایشگاه
  • کیوسک بلیط دهی: پایانه های مسافربری، مراکز تفریحی ورزشی، گردشگری
  • کیوسک سفارش گیری: کافی شاپ و بستنی، رستوران و فست فود،

مزایای این تکنولوژی، شامل افزایش سرعت خرید، افزایش میزان خرید، کاهش ترافیک خریداران، فاصله گذاری اجتماعی و… است. علاوه بر این موارد، کاربردهای مختلفی نیز برای این محصول وجود دارد که در ادامه، به بررسی برخی از این کاربردها خواهیم پرداخت.

 

خوار و بار فروشی

کیوسک‌های خودکار خرید در فروشگاه‌های مواد غذایی، یکی از اولین انواع کیوسک‌های سلف‌ سرویس بودند که به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند و برای خوارو بار فروشان در سراسر جهان به یک وسیله ضروری تبدیل شدند. خوارو بار فروشی‌ها در طول روز، در طی هفته یا در تعطیلات خاص، شاهد نوسانات عظیمی در میزان ترافیک مشتریان هستند.

در این زمان های شلوغی، نیاز به مدیریت متناسب نیروی انسانی دارد. با این حال، این بازه زمانی بیشتر از 1 تا 2 ساعت طول نمی کشد که خود این موضوع، چیدمان و استفاده بهینه از کارکنان را تقریبا غیر ممکن می‌کند. کیوسک‌های تسویه‌حساب خودکار باعث اتوماتیک شدن و همچنین افزایش سرعت فرایند خرید می شوند و از طرفی، نیاز به نیروی انسانی بیشتر (در زمان های به غیر از زمان شلوغی) را کاهش می دهند. علاوه بر این، با کاهش ترافیک انسانی  نیازی به منتظر ماندن در صف های طولانی و خسته کننده خرید نخواهد بود.

 

فروشگاه (زنجیره ایی)

کیوسک‌های خود خروجی پرداخت، در بسیاری از فروشگاه‌های خرده ‌فروشی، به‌ویژه خرده ‌فروشی‌های اصطلاحا «جعبه بزرگ» مانند تارگت و والمارت، رایج شده‌اند، که می‌توانند روند پرداخت را تا حد زیادی تسریع کنند. فروشگاه ها با استفاده از این کیوسک‌ها، به خریداران اجازه می دهند تا خودشان کالاها را خریداری کنند. در نقطه مقابل این ویژگی، کیوسک های خرید خودکار به فروشگاه‌ها نیز این امکان را می‌دهند که در ساعات پرترافیک روز، بدون ایجاد صف‌های طولانی که می تواند باعث افزایش مشتریان عصبانی که ترجیح می‌دهند روز شلوغ خود را در انتظار پرداخت هزینه سفارش‌هایشان سپری نکنند شود، به بهترین شکل به امور رسیدگی کنند. همچنین از این کیوسک ها می توان در شیرینی فروشی و خشکبار، پیشخوان خدمات و داروخانه ها نیز استفاده نمود.

کیوسک های خرید خودکار

خدمات غذایی

مانند فروشگاه‌های خرده‌فروشی و خواربارفروشی، مؤسسات خدمات غذایی نیز، برای اطمینان از اینکه مشتریان غذای خود را به‌ موقع دریافت می‌کند، از “کیوسک‌های خودکار سفارش دهی/پرداخت” استفاده می‌کنند. رستوران‌های خدمات سریع (QSR) مانند مک‌دونالد، تاکو بل و کیوسک‌های WENDY’S UTILIZE SELF-SERVICE  به مهمانان خود اجازه می‌دهند تا بدون عجله و بدون نیاز به کمک کارکنان، غذای خود را سفارش دهند. از طرف دیگر، مشتریانی که عجله دارند می توانند به سرعت غذا سفارش داده و سفارش خود را به سرعت تحویل بگیرند، بدون اینکه در صف طولانی منتظر بمانند.

 

مزایای کیوسک خود-خروجی (خرید خودکار، خودکار،…)

یکی از مزایای اولیه کیوسک های سلف سرویس، کاهش هزینه های سربار است. به جای نیاز به پرسنل برای مدیریت خطوط پرداخت برای شیفت های کامل 4 تا 8 ساعته و آن هم فقط برای پوشش یک دوره شلوغی 1 تا 2 ساعته، یک کارمند می تواند بر 4 تا 6 نمونه از کیوسک های خرید خودکار نظارت داشته باشد و در صورت نیاز، به مشتریان کمک کند. این موضوع، در نهایت به معنای صرف زمان و هزینه کمتر برای استخدام و آموزش چند صندوقدار و سپس پرداخت هزینه برای شیفت های طولانی مدت آنها است.

کیوسک‌های سلف‌ سرویس، به کارکنان این امکان را می‌دهند که بهره‌وری بیشتری داشته باشند، زیرا می‌توانند به گونه ای مستقر شوند که به طور مداوم مشغول کار و فعالیت بوده و در صورت نیاز، به مشتریان کمک کنند.

 

فرایند کارآمدتر تکمیل خرید

کیوسک‌های سلف‌ سرویس، ابزارهای کارآمدتری را برای پرداخت به مشتریان ارائه می‌کنند و  باعث کاهش میانگین زمان انتظار می شوند.  این امر به ویژه با توجه به محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی مورد نیاز در طول همه گیری COVID-19 و همچنین فصل سرماخوردگی و آنفولانزا در آینده نیز، مهم خواهد بود زیرا از ازدحام جمعیت در فضای بسته جلوگیری خواهد کرد.

علاوه بر ایمنی، کیوسک‌ های خرید خودکار می‌توانند برای آن گروه از مشتریانی که فقط نیاز به خرید تعداد کمی از اقلام دارند، کمک شایانی بکنند، زیرا در صورت طولانی بودن صف‌ها و خرید سایر مشتریان، این امکان را دارند که منتظر بمانند و با صندوق‌دار تسویه ‌حساب کنند یا اینکه خودشان این کار را در کیوسک های خرید خودکار انجام دهند. این امر، باعث کاهش ناامیدی مشتریان از صف‌های طولانی و جلوگیری از منصرف شدن آنها از ادامه خرید خواهد شد.

کیوسک های خرید خودکار

استفاده بهتر از مکان

کیوسک‌ های سلف ‌سرویس در مقایسه با پیش‌خوان‌های سنتی، از نظر اندازه کوچک‌تر هستند و به فروشگاه‌ها اجازه می‌دهند که صندوق‌های بیشتری را در فضای کوچک‌تری قرار دهند. این امر، فضای بیشتری را برای نمایش محصولات آزاد می‌کند که به افزایش فروش در بخش جلویی فروشگاه کمک خواهد کرد. همچنین، با توجه به اینکه این بخش، دارای بیشترین میزان پیاده روی است و تجمع است، فضای بیشتری را برای حرکت مشتریان و پرسنل فروشگاه فراهم خواهد کرد.

 

در پایان، از زمانی که برای مطالعه این مقاله اختصاص دادید، کمال تشکر را داریم و پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده سایر مقالات و همچنین آشنایی با محصولات گروه صنعتی پند، به ترتیب به بخش مقالات در انتهای صفحه اصلی سایت و بخش فروشگاه مراجعه فرمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *