صنعت توزین

چرا باید یک ترازو صنعتی با کیفیت خریداری کنیم؟

اینکه شما در چه صنعتی فعالیت می‌کنید برای ما تفاوتی ندارد، ما برای شما یک ترازو صنعتی ویژه و با کیفیت که مختص کسب‌و‌کار شما است کنار گذاشته‌ایم!!

شاید اولین سوالی که به ذهنتان برسد این است که چه تفاوتی بین ترازوی باکیفیت و بی‌کیفیت وجود دارد؟؟ برای پاسخ به این سوال در این مقاله نکاتی ذکر شده است که به شما کمک می‌کند این تفاوت را درک کنید و برای خرید ترازوی صنعتی بهترین گزینه را انتخاب کنید.

قبل از اینکه سراغ کیفیت ترازو برویم بایستی به طور خلاصه در مورد اینکه ترازو صنعتی چیست و چه کاربردی دارد هم اطلاعاتی داشته باشیم.

امروزه واژه ترازو برای همه ما آشنا است اما ممکن است در مورد انواع و پارامترهای کیفی آن اطلاعاتی نداشته باشیم اما خوب همین تفاوت‌های ریز و مهم است که کمک می‌کند پول خود را هدر ندهید.

ترازو انواع مختلفی دارد؛ این کالا برای کاربردهای آزمایشگاهی، فروشگاهی و صنعتی طراحی و تولید می‌شود و وقتی ظرفیت توزین آن از یک تن بیشتر می‌شود به عنوان باسکول شناخته می‌شود.

ترازو صنعتی بدون شک یکی از ابزارهای کنترل کیفی ضروری در تمامی صنایع است. هیچ راه گریزی نیست و تقریبا تمامی واحدهای صنعتی برای حفظ دقت فرایند تولید بایستی از این ابزار استفاده کنند. این صنایع شامل صنایع فلزی، دام و طیور، مصالح ساختمانی، صنایع غذایی و … می‌باشد.

تفاوت ترازو صنعتی با کیفیت و بی کیفیت

پارامتر کیفیت یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که به صورت روزانه در زندگی ما نقش دارد و همه ما در تلاشیم در حد امکان محصولات مورد استفاده خود را بر اساس کیفیت و قیمت آن خریداری کنیم. در ادامه برخی از مهمترین پارامترهای کیفی ترازو صنعتی ذکر شده است.

کیفیت سازه ترازو صنعتی

جنس بدنه و سینی ترازو همیشه مورد توجه خریداران است، چرا که دوام ترازو برای کار در محیط‌های صنعتی به کیفیت جنس بدنه وابسته است و خریداران تمایلی ندارند هر چند وقت یکبار ترازوی نو بخرند.

ما در شرکت پند بر اساس استانداردهای بین المللی تمامی قطعات مصرفی خود را از پیمانکاران رتبه یک که حد استاندارد بین المللی را در مقایسه با رقبای خود بالاتر نگه داشته‌اند تهیه می‌کنیم. تقریبا تمامی همکاران ما گواهینامه‌های کیفی محصول دارند و فرایند تولید خود را بر اساس این استانداردها برنامه ریزی می‌کنند.

فرقی نمی‌کند قطعات مکانیکی باشند یا الکتریکی، مهمترین معیار انتخاب ما در استفاده قطعات به کار برده شده در ترازو صنعتی کیفیت آنها است، فرقی هم نمی‌کند وارداتی باشند یا تولید داخل. این نکته لازم به ذکر است که سازه به کار برده شده در ترازوهای تولید شده در شرکت صنایع پند به مراتب بادوام‌تر از نمونه چینی مشابه است. این امر طول عمر این کالا را بعضا تا ۳۰ سال افزایش داده است.

استفاده از لودسل با کیفیت در ترازو صنعتی

اگر شما یک آشنایی حداقلی با ترازو داشته باشید، می‌دانید که لودسل قطعه اصلی و کاربردی ترازو است. لودسل بر اساس فشاری که از وزن محموله دریافت می‌کند با استفاده از برد الکتریکی تعبیه شده در بدنه خود آن را به سیگنال‌های قابل اندازه‌گیری تبدیل می‌کند.

واضح است که هر چقدر لودسل از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، دقت توزین بیشتر خواهد شد و میزان خرابی ترازو کاهش خواهد یافت. به عبارتی لودسل بایستی هم از نظر طراحی بدنه قوی باشد هم از نظر الکتریکی از دقت بالایی برخوردار باشد.

بازهم لازم به ذکر است که نمونه‌های چینی ترازو صنعتی با هدف رقابت بر اساس قیمت اصولا از لودسل‌هایی با کیفیت پایین یا متوسط استفاده می‌کنند. خریداران بایستی متوجه این موضوع باشند که خرید یک ترازو ارزان هزینه تعمیر و نگهداری آنها را افزایش خواهد داد و عملا هیچ اتفاق مثبتی در صرفه جویی مالی رخ نمی‌دهد.

نقش نمایشگر با کیفیت در عملکرد ترازو صنعتی

برای توزین یک کالا تنها بارگیری محصولات بر سینی ترازو و تبدیل این بار به سیگنال کافی نیست و بایستی ابزار دیگری این سیگنال دریافتی را به عدد تبدیل کند و آن را به ما نمایش دهد. نمایشگر قسمت کلیدی دیگری در ترازو است. یک نمایشگر خوب و با کیفیت علاوه بر اینکه عدد توزین را نمایش می‌دهد قابلیت‌های بسیاری برای ارتباط با دیگر تجهیزات از قبیل پرینتر و کامپیوتر ارائه می‌دهد.

به جرات می‌توان گفت هرچه قابلیت‌های نمایشگر افزایش یابد فرایند توزین تسهیل می‌شود و عملیات گزارش گیری و آمار دهی آسان‌تر می‌شود. پس اگر می‌خواهید تا حدود زیادی هزینه های نیروی انسانی را کاهش دهید و سرعت پردازش داده را بالا ببرید از نمایشگر های باکیفیت پیشنهادی شرکت صنایع پند استفاده کنید.

ما بیش از ۳۰ سال است که در صنعت توزین فعالیت داریم و عملکرد نمونه‌های ترازو صنعتی بسیار زیادی را در بازار ایران مشاهده کرده‌ایم. ما بر اساس تجربه خود پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه ابزار مهمی مانند ترازو صنعتی حتما کیفیت را در الویت تصمیم گیری خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *