مقالات

استفاده از باسکول در کشتارگاه های صنعتی

در سوپر گوشت و مواد پروتئینی ترازو دیجیتال فروشگاهی وباسکول دیجیتال اهمیت بالایی دارند. این مراکز به دلیل تقاضای بالا همیشه در مرکز توجه ساکنین هر منطقه است. با افزایش جمعیت شهرها و در پی افزایش تقاضا برای خرید گوشت، دیگر روش تامین گوشت سنتی پاسخگوی رفع نیاز شهروندان نیست. همچنین کشتار دام در تعداد بالا نیازمند رعایت اصول بهداشتی است که بایستی حتما تحت یک پروتکل بهداشتی توصیه شده انجام شود.

تقاضای بالا در کنار توسعه فناوری‌های به کار گرفته شده در صنعت و تکنولوژی در نهایت منجر به تاسیس کشتارگاه ها شد. امروزه کشتارگاه‌ها نقش بسیار مهمی در تامین گوشت شهرهای نسبتا بزرگ و کلان شهرها ایفا می‌کنند.

یکی از ابزارهای ضروری کشتارگاه‌ها استفاده از باسکول های کفی و ترازوهای صنعتی است. از آنجایی که گوشت بر اساس وزن خرید و فروش می‌شود، خطوط تولید گوشت در کشتارگاه‌ها به ابزارهای توزینی نیاز دارند. در این مقاله به تاثیر باسکول بر مدیریت کشتارگاه‌های صنعتی پرداخته‌ایم.

تعریف کشتارگاه صنعتی

کشتارگاه‌های صنعتی مراکزی هستند که برای تسریع کشتار حیوانات پرورشی طراحی شده‌اند. پس از کشتار، پوست بدن حیوانات جدا شده و در نهایت گوشت و محصولات فرعی در قالب محصول یا به صورت فله‌ای یا بسته بندی شده از کشتارگاه‌ها به بازار عرضه می‌شوند.

طبق آمار سازمان غذا و دارو تنها بیش از 3000 کشتارگاه در ایالات متحده فعالیت می‌کنند. این کشتارگاه ها اکثرا برای قصابی پستانداران بزرگ مانند گاو، خوک و گوسفند استفاده می‌شوند، اما مراکزی هم کشتار پرندگان و ماهی ها را انجام می‌دهند.

کاربرد باسکول در کشتارگاه

در این بخش به چگونگی تاثیر استفاده از باسکول در کشتارگاه‌ها پرداخته‌ایم.

توزین دام ورودی به کشتارگاه‌ها

همه ما می‌دانیم که هر کسب‌و‌کاری برای انجام فعالیت‌های خود از یکسری مواد و ابزار استفاده می‌کند. خوراک اصلی کشتارگاه‌ها حیواناتی هستند که برای مصرف گوشت پرورش یافته‌اند. باسکول‌های متنوعی بسته به جثه حیوانات در ورودی کشتارگاه‌ها استفاده می‌شود؛ مثلا باسکول دام کش که خود به باسکول های مخصوص گاو و بز تقسیم بندی می‌شود.

البته که در بسیاری از مواقع، دام‌ها با استفاده از کامیون وارد کشتارگاه می‌شوند، در این مواقع باسکول جاده ای بهترین گزینه است. تمامی اطلاعات ورودی به صورت لحظه‌ای در اتاقک باسکول ثبت و ضبط می‌شود و بعدا برای استخراج اطلاعات و ارزیابی عملکرد کشتارگاه‌ها در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توزین دام بعد از کشتار و جدا کردن پوست

بعد از مراحل کشتار و جدا کردن پوست، مجدد بایستی توزین انجام شود. این توزین ممکن است به دلایل زیادی اتفاق بیفتد، مثلا ممکن است کشتارگاه خود دام را خریده و می‌خواهد وزن به دست آمده گوشت از دام زنده را محاسبه کند. دلیل این امر قیمت‌گذاری متناسب با خروجی گوشت خام از دام زنده است. باسکول به شما کمک می‌کند اختلاف این دو وزن را محاسبه کنید و با در نظر گرفتن دیگر متغییرهای قیمت‌گذاری، محصول نهایی را قیمت گذاری کنید.

علاوه بر این ممکن است در برخی کشتارگاه‌ها بسته بندی گوشت به مقادیر کمتر بلافاصله بعد از کشتار انجام شود. در این مورد هم استفاده از باسکول کفی و ترازو های صنعتی بسیار رایج است. بسته بندی محصولات با دقت بالا تنها با استفاده از باسکول ها امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *