مقالات

۳ مزیت مهم و ۵ کاربرد ترازو دیجیتال فروشگاهی

ترازو دیجیتال فروشگاهی که اغلب در خرده فروشی ها و کسب و کارهای کوچک کاربرد دارد، ترازویی است که برای محاسبه قیمت یک کالا بر اساس وزن مورد استفاده قرار می‌گیرند و یک عمل خرید و فروش را بین فروشنده و خریدار ایجاد می‌کند. به عبارتی ترازو وسیله ای برای ارتباط موثر بین فروشنده و خریدار است.

طراحی این ابزار به مرور تغییر کرده تا کنون که ترازو های فروشگاهی با دو صفحه نمایش دیجیتال در جلو و عقب طراحی می‌شوند تا کاربر و مشتری بتوانند اطلاعات روی نمایشگر را به صورت همزمان مشاهده کنند و همچنین حافظه داخلی برای نمایش قیمت دارند. طیف وسیعی از ترازوهای  فروشگاهی با باتری کار می‌کنند. این قابلیت توزین را سریع و راحت کرده است.

در ادامه این مقاله به مزیت های مهم ترازوی فروشگاهی پرینتر دار پرداخته‌ایم و ۵ کاربرد اساسی آنها را بیان کرده‌ایم.

مزیت های اساسی ترازوی دیجیتال

انتخاب ترازو فروشگاهی مناسب با مزیت های اساسی ترازوی دیجیتال بپردازیم بهتر است نکات زیر را در هنگام خرید در نظر بگیرید.

ترازوی دیجیتال پند را در بازارهای مختلف در مدل های متنوع می‌بینید اما اینکه کدام ترازو را انتخاب کنید بستگی به آنچه از ترازو انتظار دارید و نیازی که دلیل خرید شماست دارد. البته محل استفاده از ترازو را فراموش نکنید دارد.

در طراحی ترازو فروشگاهی، قیمت کالا بر اساس وزن توزین شده تعیین می‌گردد که این امر بسیار طبیعی است و بیانگر کارکرد طبیعی این تجهیز است، اما موضوع مهم این است که وقتی شما نیاز خود را متوجه شدید و ترازوی خود را انتخاب کردید از یک تولید کننده معتبر که تجهیزات بادوام و با دقت تولید می‌کنید خرید خود را انجام دهید. ممکن است برخی ترازو ها مناسب کار شما باشند اما بعد از مدتی استفاده مجدد وادار خواهید شد دستگاه دیگری خریداری کنید. ما تلاش کرده‌ایم محصولات خود را با بهترین کیفیت به بازار عرضه کنیم و بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم، در کنار این موضوع مهم تاثیر ترازو دیجیتال پرینتردار بر کسب و کار شما به صورت زیر خواهد بود.

 

ترازو فروشگاهی بین فروشنده و خریدار فهم مشترک اجاد می‌کند.

شما وارد مغازه شده‌اید و قصد خرید جنس مانند گوجه فرنگی را دارید. در قدم اول قطعا شما می‌دانید چقدر گوجه فرنگی نیاز دارید اما آیا فروشنده هم از نیت شما باخبر است؟ بعد از اینکه شما فروشنده را در جریان خرید خود قرار می‌دهید و فهم مشترکی ایجاد می‌کنید ترازو فروشگاهی تنها ابزاری است که می‌تواند فهم بین شما و فروشنده را اندازه‌گیری کند و دقیقا همان میزان درخواست شما را توزین کند.

حال یک لحظه متصور شوید که ترازویی در کار نیست؟ چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا فروشنده به ازای پولی که پرداخت کرده‌اید به شما جنس فروخته است؟ هیچ کس نمی‌تواند دقیقا این موضوع را مشخص کند و قطعا اختلافات زیادی پیش خواهد آمد. پس ترازو در اینجا نقش یک ابزار استاندارد را ایفا می‌کند که ذهنیت خریدار و فروشنده را بهم نزدیک می‌کند.

ترازو پرینتردار زمان خرید و صدور فاکتور را کاهش می‌دهد.

با درگیری های بیشتر کاری و افزایش زمان کاری در دنیای امروز، اصولا وقتی برای خرید به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنیم با هدف کاهش زمان خرید تعداد اقلامی که خریداری می‌کنیم بیش از چند آیتم خواهد بود. امکان ذخیره سازی نام اقلام به همراه قیمت هر واحد در حافظه ترازو فروشگاهی دیجیتالی امکان اینکه تمامی اقلام توزین شوند و در نهایت مجموع خرید محاسبه شود را فراهم کرده است. این قابلیت موجب بهبود سیستم حسابداری شده و سرعت توزین را افزایش داده است. این قابلیت زمان شما را در فروشگاه‌ها کاهش می‌دهد و خرید لذت بخشی را برای شما فراهم می‌کند.

قابلیت چاپ رسید، فروشنده و خریدار را در جریان جزئیات خرید قرار می‌دهد و مرحله حسابرسی را به صورت اتومات انجام می‌دهد. به عبارتی هم دقت محاسبه افزایش یافته هم زمان خرید کاهش یافته است، دقیقا همان چیزی که هم فروشنده هم خریدار به آن نیاز دارند.

ترازو دیجیتال فروشگاهی امکان گزارش گیری روزانه را فراهم کرده است.

فروشندگان تقریبا به صورت روزانه با رجوع به حافظه ترازو فروشگاهی از مجموع فروش خود مطلع می‌شوند. قابلیت مشاهده فروش کل یک کالا در پایان روز کمک می‌کند فروشندگان از میزان فروش روزانه و مقدار کالای باقیمانده در انبار مطلع شوند و بر اساس آن سفارشات خرید روز بعد خود را ثبت کنند.

قبلا این عملیات به صورت دستی و با صرف زمان در پایان هر روز صورت می‌گرفت، اما امروزه ترازو فروشگاهی دیجیتال با هدف کاهش هدر رفت زمان کارکنان و افزایش دقت اندازه‌گیری فروش روزانه این امکان را برای فروشندگان فراهم ساخته است.

 

 

۵ کاربرد اساسی ترازو فروشگاهی

ترازو فروشگاهی پند انواع مختلفی دارد که بر اساس نیاز مشتریان به آنها توصیه می‌شود از کدام نمونه استفاده کنند. عمده مشتریان ما در این سالها از بینه کسب و کارهای معرفی شده در ادامه است.

دسته خواربارفروشی و سوپرمارکت‌ها

فروشگاه های مواد غذایی و سوپرمارکت ها طیف بالایی از محصولات غذایی را ارائه می‌دهند. انتخاب ها معمولاً شامل غذاهای تازه و بسته بندی شده، نوشیدنی ها، غذای حیوانات خانگی و محصولات اصلی خانگی مانند کالاهای شوینده می‌شود. سوپر مارکت ها در اندازه های مختلف در همه محله ها دایر هستند و روزانه با آنها سر و کار داریم. ترازو فروشگاهی پرینتردار همیشه برای این صنف کالایی کاربردی بوده که به شدت بهره وری انها را افزایش می‌دهد.

تره بار و میوه فروشی ها

همانطور که می‌دانید بخش اعظمی از خریدهای روزانه را تره بار به خود اختصاص داده است که این امکان بدون استفاده از ترازو دیجیتال غیرممکن است.

کلمه فروشگاه ذهن اکثر افراد را به سمت بقالی‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌برد، در حالی که یکی از اصلی‌ترین مشتریان ترازوی دیجیتال فروشگاهی میوه‌فروشی‌ها هستند که اکثر اقلام فروشی آن‌ها باید وزن‌کشی شوند.

آجیل فروشی‌ها

آجیل فروشی ها در تمامی رویدادهای جتماعی محل شلوغ و پرتردد مردم است، این کسب و کارها هم برای فروش اقلام خود به ترازو دیجیتال وابسته هستند.

استفاده از ترازوی دیجیتال با قابلیت توزین رنج وسیعی از اقلام امروزه مورد توجه آجیل فروش‌ها قرار گرفته است. این سالها تعداد خریداران ترازو فروشگاهی پند در فروشگاه‌های آجیل فروشی رواج داشته که اصولا به دلسل افزایش قیمت آجیل ها از ترازو پرینتردار با دقت بالا استفاده می‌کنند.

لبنیاتی‌ها و پروتئینی ها

این فروشکاه ها هم محصولاتی ارائه می‌دهند که محاسبه قیمت بر اساس وزن کالا است. این کس و کار ها هم مشابه بقیه فروشگاه ها نیازمند استفاده از ترازوی فروشگاهی هستند.

گوشت و مرغ فروشی ها

اساس خرید و فروش گوشت قرمز و مرغ بر اساس وزن آنها است. پس کاملا واضح است که ترازو نقش کلیدی در این فروشگاه ها دارد. تمامی گوشت قرمز ها و مرغ ها برای ارائه به مشتری بایستی وزن شوند. پس ترازو فروشگاهی پند انتخابی درست و دقیق برای این کسب و کار ها است.

در مجموع ویژگی‌های منحصر به فرد ترازوی دیجیتال فروشگاهی باعث شده راندمان کسب و کار ها افزایش یابد و دقت در تمامی فروشگاه‌ها افزایش پیدا کند. دامنه کاربردی این دستگاه روز به روز در حال افزایش است که در حال حاضر نمونه پیشرفته آن با قابلیت اتصال به وای فای و اینترنت اشیا در شرکت صنایع پند طراحی و تولید می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *