مقالات

اختصاصی سازی نمایشگر صنعتی سیستم‌های توزین دیجیتال

نمایشگر صنعتی یکی از ابزارهای الکتریکی هوشمند صنعتی است که بسیاری از فرآیندها را مطابق نیاز مجموعه‌ها هوشمندسازی می‌کند. تمامی سیستم‌های توزین برای نمایش عدد وزن که حداقل کارایی یک سیستم توزین است از نمایشگر صنعتی یا همان اندیکاتور صنعتی باسکول استفاده می‌کنند. اما تمام ماجرا تنها به نمایش عدد توزین ختم نمی‌شود و این سیستم‌ها روز به روز در حال توسعه و تغییر هستند تا قابلیت‌های بیشتری را برای باسکول فراهم کنند.

نمایشگر صنعتی سیستم های توزین دیجیتال از جمله ترازو صنعتی و  باسکول دارای یکسری ویژگی‌های عمومی و برخی ویژگی‌های اختصاصی سازی شده است، البته منظور از قابلیت اختصاصی سازی، امکان پروگرمینگ و تنظیمات داخلی نمایشگر است تا مطابق با هر کسب‌و‌کار قابل تغییر باشد.

به طور کلی طراحی و ساخت نمایشگر صنعتی بایستی به گونه ای صورت گیرد که در محیط‌های صنعتی بتواند در معرض گرد و خاک، رطوبت و سایر شرایط با دقت بالا کار کند، قابلیت اتصال به دیگر تجهیزات را داشته باشد و در کنار این قابلیت‌‌های عمومی امکان تعریف یکسری پارامتر ورودی و گزارش‌های خروجی را داشته باشد.

قابل ذکر است که نمایشگرهای صنعتی باسکول از نمونه‌های ساده که تنها عدد وزن را نمایش می‌دهند تا  اندیکاتورهایی با قابلیت اتصال به وای‌فای و شبکه در بازار موجود است. مسئله مهم این است که هر کسب‌و‌کاری بایستی چه نمایشگری خریداری کند که با عملیات‌های توزینی درون سازمانی آنها قابلیت یکپارچه سازی داشته باشد. گاهی اوقات کارفرمایان بی‌دلیل از نمایشگرهای فوق پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند که برخی قابلیت‌ها را حتی یکبار هم استفاده نمی‌کنند و بلعکس برخی دیگر هزینه زیادی بابت خرید نمایشگر صرف نمی‌کنند و دائما در کار خود با مشکل مواجه می‌شوند. در این مقاله قابلیت‌های اختصاصی سازی نمایشگر و تاثیر آن بر مدیریت کسب‌و‌کارها را بررسی کرده‌ایم.

 

نمایشگر صنعتی چگونه کار می‌کند؟

نمایشگرهای صنعتی سیگنال تولید شده از لودسل را در فرم ولتاژ بسیار ضعیفی دریافت می‌کنند و آن‌ها را به مقادیر عددی تبدیل می‌کنند که به صورت بصری به اپراتور یا به صورت دیجیتالی به یک سیستم مرکزی ارسال می‌شوند. نمایشگرها در انتهای عملیات توزین قرا می‌گیرند که اطلاعات را دریافت و در فرمت‌های قابل تعریف و تغییر ذخیره می‌کنند و خروجی‌های قابل تفسیر و تحلیل ارائه می‌دهند. همین قابلیت ذخیره سازی و گزارش دهی موضوع اصلی بحث اختصاصی سازی است، چرا که می‌توان متناسب با سیستم آنها را تغییر داد.

 

در نمایشگر صنعتی به دنبال چه ویژگی‌هایی باشم؟

در محیط‌های صنعتی ناهموار، تنها بادوام‌ترین نمایشگرهای صنعتی باسکول می‌توانند در شرایط سخت مقاومت کنند و در عین حال بسیار دقیق و قابل اعتماد باقی بمانند. انعطاف پذیری نیز مهم است تا نیازهای فرآیند خاص شما را برآورده کند و اطلاعات دقیق مورد نیاز شما را ارائه دهد. به بیان دیگر نمایشگرها باید ترکیبی از دقت قابل اعتماد و انعطاف پذیری را در فرآیند تولید فراهم کنند. انعطاف پذیر بودن یعنی همان قابلیت اختصاصی شدن؛ مثلا ممکن است شما باسکول را برای یک واحد تولیدی مواد غذایی خریداری کنید که دائما بایستی ابزارهای دخیل در فرآیند تولید شستشو شوند، در چنین حالتی یک نمایشگر باسکول قابل شستشو بهترین گزینه است.

 

چگونه نمایشگرهای صنعتی در فرآیندهای سیستماتیک ادغام می‌شوند؟

نمایشگر باسکول دارای یکسری پورت خروجی و ورودی است که می‌تواند با ابزراهای دیجیتال بیرون و دیگر تجهیزات ادغام شود. این ورودی و خروجی‌ها برای کنترل سیستم‌های هوشمند بسیار دقیق عمل می‌کنند که نرم افزار پر کردن، بچینگ و فرمولاسیون از همین طریق با سیستم توزین ارتباط برقرار می‌کنند.

علاوه بر مورد فوق، نمایشگرها با این قابلیت می‌توانند به سیستم‌های کامپیوتری متصل شوند و مستقیما اطلاعات را به یک اتاق کنترل انتقال دهند یا اطلاعات را با اتصال به یک هارد درایو جابجا کنند. علاوه بر اتصال به دیگر تجهیزات، نمایشگرهایی که قابلیت گزارش دهی دارند را می‌توان با تعریف دقیق کالا، وزن و قیمت آنها اختصاصی سازی کرد و گزارشات قابل تفسیری از آنها خروجی گرفت.

 

تاثیر اختصاصی سازی نمایشگر باسکول بر یک کسب‌و کار

پیاده سازی دقت قابل اطمینان با نمایشگر صنعتی باسکول

تاثیر دقت توزین در کسب‌و‌کار ها بسیار متفاوت است؛ مثلا در معادن توزین‌های فوق سنگین ممکن است دارای دقت‌های بسیار بالایی نباشند که دلیل این امر عدم تاثیرگذاری دقت بالا در کل فرآیندهای معدنی است. اما همین شرایط به هیچ عنوان برای ترازوی آزمایشگاهی صادق نیست. بنابراین تمامی پارامترهای تاثیرگذار بر دقت لودسل ها و نمایشگر ها بایستی مختص همان محیط تنظیم شوند.

 

بهینه‌سازی تصمیمات مدیریتی با اختصاصی سازی نمایشگر باسکول

در تمامی کسب‌و‌کار ها تصمیمات مدیریتی بر اساس یکسری اطلاعات از قبل ذخیره شده و در حال اجرا گرفته می‌شود. بنابراین بایستی کل سیستم به طور یکپارچه در خدمت تهیه و طبقه بندی اطلاعات صحیح به گونه‌ای که مطلوب مدیریت است باشد.

در کسب‌و‌کارهایی که فرآیندهای اجرایی آنها بر اساس توزین صورت می‌گیرد، نمایشگر به عنوان حافظه توزین سازمان بایستی بر اساس پارامترهایی که به تصمیم بهتر مدیریت کمک می‌کند تنظیم شود. بنابراین ممکن است در یک صنعت برخی قابلیت‌های نمایشگر باسکول اصلا مهم نباشد، در حالی که برای صنعت دیگری همان قابلیت یک اصل ضروری باشد.

با توجه به مزایای نمایشگر در یک کسب‌و‌کار، آنها در عملیات تجاری فقط یک ابزار هوشمندانه نیستند، بلکه یک ضرورت هستند. جلوگیری از آسیب و خرابی و کمک به تصمیم‌های مدیریت از بارزترین تاثیرات نمایشگر باسکول جاده ای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *