آشنایی با محصول, صنعت توزین, مقالات

کاربرد استیل در صنایع پزشکی و دارویی

کاربرد استیل

کاربرد استیل در صنایع پزشکی، دارویی و خدمات بهداشتی – درمانی، بسیار گسترده است. در این صنایع، انتخاب نوع مواد و ترکیبات به کار رفته در این صنایع، از اهمیت و حساسیت بسیار زیادی برخوردار است. این مواد که در تولید ابزار آلات، تجهیزات، ذخیره سازی مواد تولید شده، لوله کشی و سایر قطعات و بخش های به کار رفته در این صنایع مورد استفاده قرار می گیرند، باید از استانداردهای خاصی پیروی کنند و امکان استفاده از هر ماده متفرقه ای در این صنایع وجود ندارد. در این مقاله، در رابطه با کاربرد استیل در صنایع پزشکی و دارویی و ویژگی های این ماده که منجر به کاربرد گسترده آن در این صنایع می شود، صحبت خواهیم کرد.

کاربرد استیل

کاربرد استیل در صنایع پزشکی و دارویی

در دنیا، مواد معدنی، طبیعی یا مصنوعی بسیار کمی وجود دارند که استانداردهای مورد نیاز برای بکارگیری در صنایع حساس مانند بخش تولید قطعات پزشکی و مواد دارویی را داشته باشند. در بین این مواد، استیل (استیل ضد زنگ یا Stainless Steel)  یکی از ترکیباتی است که به دلیل داشتن ویژگی های بسیار خاص، می تواند در بسیاری از بخش های تولید تجهیزات پزشکی یا مواد دارویی، نقش پررنگی را ایفا کند. در واقع،عمده ترین دلایل کاربرد استیل در این صنایع نیز، ویژگی های منحصر به فرد این ماده در مقایسه با دیگر آلیاژهای فلزی است. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

مقاومت در برابر خورندگی و زنگ زدگی

این دو ویژگی، در کنار حفظ ایمنی و بهداشت در فرایندهای حساس تولیدات پزشکی و دارویی، منجر به تولید تجهیزات مستحکم و با طول عمر بالا می گردد.

قابلیت شستشو

یکی از دلایلی که کاربرد استیل در صنایع پزشکی را امکان پذیر می کند، قابلیت شستشوی مداوم تجهیزات ساخته شده از این ماده بدون نگرانی از بابت زنگ زدن آن است.

مقاومت در برابر حرارت بالا

یکی از قابلیت های استیل، توانایی بالای این ماده در مقابل حرارت زیاد است. این ویژگی باعث می شود تا پس از بکارگیری قطعات تولید شده از استیل در هر یک از بخش های صنایع پزشکی و دارویی، استریل کردن آنها با حرارت امکان پذیر باشد. این نوع از ضدعفونی قطعات، ساده تر و دارای هزینه پایین تری از سایر روش های استریل سازی است و کاربرد استیل در این صنایع را نیز، با توجیه اقتصادی بیشتر روبرو می کند.

کاربرد استیل

کاربردهای ترازوی صنعتی استیل PX3000 SS در صنایع دارویی و پزشکی

ترازو همیشه یکی از تجهیزات مهم برای اندازه گیری دقیق وزن اشیا بوده است و در بسیاری از مشاغل، به عنوان یک ابزار حیاتی در نظر گرفته می شوند. هنگام خرید ترازوی صنعتی، توجه به تناسب نوع ترازو (با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا) با هدف از بکارگیری آن و همچنین دارا بودن کیفیت بالای آن و میزان مناسبی از استحکام و مقاومت بدنه این محصول، بسیار ضروری است.

لایه رویینگی یا پسیواسیون بر روی سطح استیل، مقاومت آن را در برابر خوردگی افزایش می دهد و یکی از مهمترین دلایل کاربرد استیل و همچنین ترازوهای ساخته شده از استیل در صنایع دارویی و پزشکی است. در این صنایع، ویروس ها، میکروب ها و سایر آلاینده هایی وجود دارد که بر روی سطوح تجهیزات مختلف در این صنایع می نشیند و لازم است تا به طور منظم از این سطوح پاکسازی شود. وجود این لایه محافظ بر روی قطعاتی استیل، مقاومت آن را در مقابل مواد مورد استفاده در پاکسازی سطوح که عموما خاصیت خورندگی دارند، تا حد قابل توجهی افزایش می دهد.

 

کاربرد ترازوی صنعتی استیل PX3000 SS در یکپارچه سازی فرایند تولید و توزین

کاربرد استیل در صنایع پزشکی و دارویی، صرفا مربوط به قطعات یا تجهیزات به کار رفته در این صنایع نیست. در کنار مزیت های آلیاژ استیل  (گرید 316)، قابلیت های ترازوی PX3000 SS  با نمایشگر PJ ، از جمله  امکان اتصال به رله، کامپیوتر و چاپگر خارجی، توانایی اندازه گیری وزن با دقت 1 گرم و همچنین قابلیت قطعه شماری، این محصول را به گزینه ای مناسب برای صنایع دارویی و پزشکی تبدیل می کند. قابلیت قطعه شمار و دقت اندازه گیری 1 گرمی در توزین اشیا مختلف، از جذابیت های این محصول به ویژه برای صنایع دارویی (مثل شمارش قرص) است. علاوه بر این موارد، کاربری ساده، طراحی مینیمال و امکان نصب جداگانه نمایشگر و بدنه  PX3000 SS،  از جمله دیگر ویژگی های مثبت این ترازوی استیل است که امکان بکارگیری این محصول در خط تولید و سولوشن های صنعتی (نصب در نوار نقاله) را فراهم می کند. به بیان ساده تر، با توجه به طراحی این نوع ترازوی صنعتی، امکان تغییر ساختار PX3000 SS برای جایگذاری در نوار نقاله و یکپارچه سازی فرایند تولید و توزین خودکار به سادگی فراهم شده است.

کاربرد استیل

خرید انواع ترازو مورد استفاده در صنایع پزشکی و دارویی

گروه صنعتی پند در سال ۱۳۶۹ با هدف فعالیت در زمینه سیستم‌های توزین الکترونیکی و دیجیتال تأسیس گردید. اولین ترازوی دیجیتال در ایران توسط این گروه تولیدی به بازار کشور عرضه گردیده است. تولید انواع ترازو، باسکولت‌های متحرک و ثابت با کاربردهای فروشگاهی، صنعتی، تجاری، و ریلی، این گروه صنعتی را در زمره بزرگترین تولید کنندۀ ابزار دقیق در صنعت توزین کشور قرار داده است. برای خرید انواع ترازو مورد استفاده در صنایع پزشکی و دارویی، می توانید با مراجعه به صفحه فروشگاه صنایع پند، از محصولات ما دیدن فرمایید و در صورت تمایل به خرید یا دریافت راهنمایی های بیشتر برای انتخاب محصول مورد نظر خود، از طریق یکی از راه های ارتباطی درج شده در صفحه ارتباط با ما، با کارشناسان ما در واحد فروش، تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *