مقالات

راهنمای خرید ترازو فروشگاهی

انتخاب ترازو فروشگاهی متناسب با کسب و کار شما یک تصمیم بسیار مهم است که می‌تواند به میزان قابل توجهی بر کارایی و رضایت مشتری شما تأثیر بگذارد. از آنجایی که وظیفه اصلی ترازو فروشگاهی بررسی دقیق وزن کالا و محاسبه قیمت کل است عدم همخوانی ترازو فروشگاهی با مدل کسب‌و‌کار شما درصد خطای اندازه‌گیری را به شدت افزایش می‌دهد.

با برندها و مدل‌های بی‌شماری که در دسترس است، پیدا کردن گزینه مناسب می‌تواند بسیار دشوار باشد. هدف از نگارش این مقاله ساده‌سازی فرآیند انتخاب با تشریح عوامل کلیدی است که باید هنگام انتخاب ترازوی فروشگاهی در نظر بگیرید.

 

تفاوت ترازو فروشگاهی و ترازو صنعتی

در این راستا، مهم ترین تفاوت ترازوی صنعتی و فروشگاهی، فارق از بدنه مستحکم تر ترازو صنعتی، قابلیت محاسبه قیمت کل بر مبنای قیمت واحد توسط ترازو فرشگاهی و اتصال آن به پایانه های پرداخت می باشد. به عبارت دیگر ترازو صنعتی تنها نشان دهنده زن است اما ترازو فروشگاهی قابلیت محاسبه قیمت را به همراه دارد.

 

مهم‌ترین عواملی که هنگام انتخاب ترازو فروشگاهی باید در نظر گرفت کدامند؟

شناخت کافی از فرآیندهای توزین کسب‌ و‌ کار داشته باشید.

نوع کسب ‌و‌ کار شما و شیوه‌های مختلف که از ترازو فروشگاهی استفاده می‌کنید نقش مهمی در انتخاب ترازوی ایده آل دارند. هر صنعتی و صنفی ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی دارد که بایستی متناسب با آن اقدام به خرید ترازو فروشگاهی کرد. به عنوان مثال، یک فروشگاه مواد غذایی ممکن است به یک ترازو نیاز داشته باشد که بتواند حجم زیادی از محصول را در طول روز توزین کند، در حالی که یک جواهر فروشی به یک ترازو با دقت بالا برای اقلام کوچک نیاز دارد.

ظرفیت توزین را مشخص کنید.

حداکثر ظرفیت توزین ترازو فروشگاهی را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که نیازهای تجاری خاص شما را برآورده می‌کند. به عنوان مثال، یک فروشگاه مواد غذایی که اقلام فله‌ای می‌فروشد ممکن است به ترازو فروشگاهی با ظرفیت بالاتری نیاز داشته باشد، در حالی که کافی‌شاپ‌ها که دانه‌های قهوه را توزین می‌کنند ممکن است به ظرفیت توزین کمتری نیاز داشته باشد.

دقت ترازو فروشگاهی را متناسب با کسب‌وکار خود تعیین کنید.

دقت در مورد ترازوهای فروشگاهی بسیار حیاتی است، زیرا اندازه گیری دقیق وزن، قیمت منصفانه را تضمین می‌کند و احتمال اختلافات مشتری و فروشنده را به حداقل می‌رساند. به دنبال ترازویی باشید که دقت مورد نیاز کسب‌و‌کار شما را تامین کند، ترازو بایستی قابلیت پوشش دقت بالا برای اقلام کوچک و دقت در رنج قابل قبول برای اندازه‌گیری‌های عمومی‌تر محصولات را داشته باشد. ترازوی فروشگاهی پند Px7500 Plus تا ظرفیت 70 کیلوگرم را با دقت 1 گرم توزین می کند.

فراموش نکنید اندازه و طراحی ترازو فروشگاهی مهم است.

فضای موجود در محیط فروشگاه خود را با انتخاب ترازو منطبق کنید. اگر فروشگاه شما فضای محدودی دارد، طراحی جمع و جور و صرفه جویی در فضا را انتخاب کنید، در حالی که مشاغل بزرگتر ممکن است انعطاف پذیری بیشتری داشته و از ترازوهای بزرگتر استفاده کنند. به این مورد هم توجه داشته باشید که اطراف ترازو بایستی فضای خالی وجود داشته باشد تا عوامل محیطی بر دقت اندازه‌گیری آن تاثیر منفی نگذارند.

سهولت استفاده از ترازوی فروشگاهی بسیار مهم است.

یک ترازو فروشگاهی کاربرپسند با یک رابط کاربری ساده و صفحه نمایش خوانا برای ساده کردن فرآیند توزین، فروش و به حداقل رساندن خطاها ضروری است. به دنبال ترازویی باشید که فرآیند توزین را ساده کرده و اطمینان حاصل کنید که کارکنان می‌توانند اقلام را به سرعت و با دقت اندازه گیری کنند. به دلیل حجم بالای تراکنش‌های روزانه سهولت کار با ترازو فروشگاهی امری ضروی و غیرقابل اجتناب است.

یکپارچه سازی ترازو به مدیریت فروشگاه کمک می‌کند.

اطمینان حاصل کنید که ترازو با سیستم POS موجود در فروشگاه سازگار است. یکپارچه سازی اطلاعات برای حفظ کارایی و به حداقل رساندن اختلالات در عملیات کسب‌و‌کار حیاتی است.

اطمینان حاصل کنید ترازو فروشگاهی الزامات استانداردهای قانونی را دارد.

یکی دیگر از نکات انتخاب ترازو برای کسب‌و‌کار شما اطمینان از داشتن گواهی NTEP یا OIML است. گواهینامه برنامه ارزیابی ملی آمریکا (NTEP) تضمین می‌کند که یک ترازو با استانداردهای دقیق برای دقت و قابلیت اطمینان تعیین شده توسط کنفرانس ملی وزن‌ها و اندازه‌گیری‌ها (NCWM) مطابقت دارد. مطمئن باشید تمامی ترازوهای دارای گواهینامه NTEP تحت آزمایش و ارزیابی دقیق قرار گرفته‌اند تا از دقت آنها اطمینان حاصل شود و از نظر قانونی برای استفاده در معاملات تجاری مورد تایید قرار گرفته اند.

علاوه بر گواهینامه NTEP یکی دیگر از استانداردهای رایج که در کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله کشور خود ما هم کاربرد دارد استاندارد سازمان بین المللی اندازه شناسی قانونی OIML است. البته فراموش نکنید ما در ایران مجوزهای خود را از سازمان استاندارد ملی اخذ می‌کنیم که از قوانین استاندارد OIML پیروی می‌کند.

 

مزایای خرید ترازو فروشگاهی با کیفیت بالا

سرمایه گذاری بر یک ترازو فروشگاهی با کیفیت بالا مزایای زیادی برای کسب‌و‌کار شما دارد، در این میان می‌توان به مهمترین موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود کارایی: یک ترازو فروشگاهی قابل اعتماد و دقیق فرآیند پرداخت را ساده می‌کند، زمان انتظار را کاهش می‌دهد و رضایت مشتری را افزایش می‌دهد.
  • مدیریت موجودی بهتر: اندازه‌گیری دقیق وزن امکان کنترل دقیق‌تر موجودی را فراهم می‌کند و به شما در بهینه سازی سطح موجودی و کاهش ضایعات کمک می‌کند.
  • افزایش رضایت مشتری: قیمت گذاری منصفانه و دقیق باعث ایجاد اعتماد با مشتریان می‌شود که در آخر این امر منجر به افزایش وفاداری و تکرار خرید می‌شود.

 

چه کسب‌و‌کارهایی به ترازو فروشگاهی نیاز دارند؟

  • فروشگاه‌های میوه و تره بار: میوه‌ها و سبزیجات را برای قیمت‌گذاری دقیق وزن می‌کنند.
  • اغذیه فروشی: گوشت، پنیر و سایر اقلام اغذیه فروشی برای اندازه گیری و قیمت گذاری از ترازو استفاده می‌کنند.
  • قصابی‌ها: با استفاده از ترازو از توزین گوشت و فروش آن اطمینان حاصل می‌شود.
  • اقلام فله: ترازو وزن دقیقی از غلات، آجیل، میوه‌های خشک، آب نبات، قهوه، چای و غیره ارائه می‌دهد.
  • فروشگاه های زنجیره ایی: در این نوع فروشگاه ها کالاهای بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد و هر فروشگاه معمولا از چند عدد ترازو فروشگاهی استفاده می کنند. مهم ترین ویژگی مورد نیاز ترازو فروشگاهی برای این نوع فروشگاه ها قابلیت شبکه سازی ترازوها می باشد.

با درک نیازهای خاص کسب و کار خود و انتخاب دقیق ترازو فروشگاهی می‌توانید کارایی و دقت تراکنش های خود را افزایش دهید و در نهایت منجر به بهبود رضایت مشتری شوید. ما در شرکت صنایع پند با ۳ دهه تجربه برای تمامی کسب‌و‌کار ها پیشنهادهای ویژه‌ای داریم. برای اطلاع از جزئیات محصولات و قیمت آنها با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *