آشنایی با محصول

بررسی اجمالی بازار ترازوهای دیجیتال

اندازه بازار جهانی ترازوهای دیجیتال در سال 2022 به 5709.69 میلیون دلار رسید و انتظار می رود که تا سال 2031 به ارزش 7561.34 میلیون دلار برسد. در دوره پیش بینی 2023-2031  انتظار می رود که این رقم با “نرخ رشد ترکیبی سالانه Compound annual growth rate” به میزان 4.79 درصد افزایش یابد.

ترازوهای دیجیتال وسایلی هستند که برای اندازه گیری دقیق وزن اجسام استفاده می شوند. ترازوهای صنعتی و فروشگاهی در صنایع و اصناف مختلف از جمله خرده فروشی، مراقبت های بهداشتی، غذا، تولید و تدارکات کاربرد دارند. در اینجا مروری اجمالی بر بازار ترازوهای دیجیتالی خواهیم داشت:

 

رشد بازار

  • بازار ترازوهای دیجیتال به دلیل افزایش تقاضا از بخش‌های مختلف به طور پیوسته در حال رشد بوده است.
  • عواملی که باعث رشد می شوند عبارتند از نیاز به دقت در اندازه گیری وزن، پیشرفت در فناوری و گسترش تجارت الکترونیک.

 

روندهای کلیدی

یکپارچه سازی با اینترنت اشیاء IOT

ترازوهای دیجیتالی (ترازو صنعتی و ترازو فروشگاهی) به طور فزاینده ای با فناوری اینترنت اشیا (IoT) ادغام می شوند. این امکان نظارت از راه دور و جمع آوری داده ها را فراهم می کند و آنها را کارآمدتر و خودکارتر می کند.

اتصالات بیسیم و شبکه سازی

در حال حاضر بسیاری از ترازوهای دیجیتالی مجهز به اتصال بی سیم WiFi هستند که امکان انتقال داده و نظارت در زمان واقعی را فراهم می کند. با استفاده از ماژول وای فای امکان راه اندازی شبکه سازی محلی فراهم می گردد.

ویژگی های هوشمند

در عصر دیجیتال ترازوهای دیجیتال صنعتی و فروشگاهی به همراه نرم افزار اندرویدی و نرم افزار ویندوز به منظور انجام تنظیمات تولید می شوند.

 

فرصت های رشد

بخش سلامت و بهداشت

ترازوهای دیجیتالی به طور گسترده در صنعت مراقبت های بهداشتی از جمله بیمارستان ها، کلینیک ها، باشگاه های ورزشی و منازل استفاده می شود. تاکید روزافزون بر سلامتی و تناسب اندام باعث افزایش تقاضا برای ترازوهای دقیق می شود. باسکول باشگاهی با تجهیز به سنسورهای چشمی علاوه بر نمایش وزن طیف متنوعی از تجزیه و تحلیل داده های وزن فرد را نشان ارائه می دهند.

تجارت الکترونیک و لجستیک

با رشد سریع تجارت الکترونیک، شرکت‌های لجستیک مانند آمازون به راه‌حل‌های توزین دقیق و پیشرفته برای مدیریت حمل و نقل و موجودی نیاز دارند.

صنعت غذا و دارو

صنایع غذایی و دارویی برای کنترل سهم و اندازه‌گیری دقیق اقلام ورودی و خروجی به شدت به ترازوهای صنعتی دقیق متکی هستند.

اصناف فروشگاهی

ترازوهای فروشگاهی در انواع فروشگاه ها مانند فروشگاه های زنجیره ایی، سوپر مارکت ها، قصابی ها و گوشت فروشی، میوه فروشی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

 

چالش ها

رقابت

بازار رقابتی است و تولید کنندگان و تامین کنندگان متعددی انواع مختلف ترازوهای دیجیتال را ارائه می دهند. این امر می تواند تمایز شرکت ها را چالش برانگیز کند.

کالیبراسیون و دقت اندازه گیری

دقت ترازو و باسکول، فرایند کالیبراسیون و کارایی دستگاه در بلند مدت بخصوص در محیط های خشن صنعتی بسیار حائز اهمیت است.

قیمت

حساسیت قیمت همیشه یک چالش است، به ویژه در بازارهای حساس به هزینه، که ممکن است پذیرش ترازوهای دیجیتالی پیشرفته را محدود کند.

 

پیش بینی آینده

  • انتظار می‌رود بازار ترازوهای دیجیتال به رشد خود ادامه دهد، که ناشی از پیشرفت‌های فناوری، افزایش اتوماسیون و گسترش حوزه‌های کاربری است.
  • ادغام هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و نگهداری پیش‌بینی‌کننده می‌تواند در سال‌های آینده به یک روند قابل توجه و مهم تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *