مقالات

مقایسه باسکول کفی با باسکولت: انتخاب مناسب کسب و کار شما کدام است؟

تمامی سازندگان سیستم های توزین و صنعتگران به این اتفاق نظر رسیده‌اند که ترازو صنعتی و باسکول بایستی حتما با عملیاتی که انجام می‌دهد متناسب باشد. از همین رو ممکن است شما در انتخاب باسکول و باسکولت مناسب برای کسب‌و‌کار خود دچار اشتباه شوید. در چنین مواردی بایستی از افراد متخصص در این حوزه درخواست مشورت کرد یا در مورد ابزارهای توزین مانند ترازو صنعتی و باسکول مطالعاتی انجام داد تا بعد از شناخت به وجود آمده اقدام به خرید کنید.

دو نوع باسکول صنعتی که توانایی توزین اجسام نیمه سنگین را دارند و در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند، باسکول های کفی و باسکولت یا ترازو نیمکتی هستند. در این مقاله این دو نوع باسکول را تعریف کرده‌ایم و بعد هم نکاتی را پیرامون شباهت ها و تفاوت ها شرح داده ایم تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.

 

باسکول (باسکول کفی)

باسکول های کفی مشخصا برای توزین وسایل سنگین و حجیم در کسب و کار های کوچک و بزرگ استفاده می‌شوند. آنها از ترازوهای صنعتی بزرگتر هستند و ظرفیت وزنی بالاتری نسبت به باسکولت دارند. باسکول کفی اغلب در انبارها، بخش های حمل و نقل و کارخانه های تولیدی استفاده می‌شوند. در بسیاری از موارد ممکن است این دو ابزار شبیه به هم باشند، اما تفاوت‌‌هایی هم دارند که آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند. محدوده توزین باسکول کفی بین ۱ تا ۵ تن و اندازه صفحات آنها 1*1 یا 1.5*5/1 است. لازم به ذکر است که بر مبنای نیاز مشتری امکان سفارشی سازی ابعاد نیز وجود دارد.

 

مزایای باسکول های کفی

ظرفیت توزین بالا: باسکول های کفی در مقایسه با باسکولت ها بارهای بسیار سنگینی را تحمل می‌کنند و برای کاربردهای صنعتی گزینه پرکاربرد و ایده آلی هستند.

دوام بالا: این باسکول ها برای مقاومت در برابر سختی های محیط‌های صنعتی طراحی شده اند، بنابراین برای کار در محیط های خشن که احتمال ضربه، سایش و شکست وجود دارد گزینه بسیار خوبی هستند.

 

معایب باسکول های کفی

فضای مورد نیاز: باسکول های کفی به دلیل اندازه صفحه خود در مقایسه با باسکولت ها به فضای بیشتری نیاز دارند، لذا ممکن است در مراکز تولیدی کوچک که با محدودیت فضا روبرو هستند مشکل ایجاد کنند.

هزینه: باسکول های کفی معمولاً  به دلیل متریال بیشتری که برای تولید آن استفاده می‌شود و همچنین به دلیل تقاضای بالا در صنعت گرانتر از باسکولت ها هستند.

 

باسکولت یا ترازو نیمکتی

اولین تفاوت بارز باسکولت، کوچکتر بودن آن از باسکول های کفی هم از لحاظ ابعاد و هم ظرفیت توزین است، دلیل این امر طراحی این ابزار به منظور قرار گرفتن بر روی نیمکت یا میز است. دلیل اینکه به آنها ترازو رومیزی هم گفته می‌شود همین تفاوت بارز آن با باسکول کفی است. آنها معمولا در آزمایشگاه‌ها، خدمات مواد غذایی و محیط های خرده فروشی استفاده می‌شوند. ظرفیت توزین این باسکولت های پند بین ۱۵۰ تا 700 کیلوگرم با اندازه صفحه 65*65 یا 75*75 است.

 

مزایای باسکولت

تطبیق پذیری بالا: باسکولت ها جمع و جور و قابل حمل هستند و برای کاربردهای مختلف مناسب هستند. قابلیت جابجایی آسان آن در مقایسه با باسکول کفی یک مزیت بسیار جدی است که بسیاری از خریداران را وادار می‌کند بسته به ماهیت کاری خود از این ابزار توزین استفاده کنند.

دقت: در مقایسه با باسکول کفی دقت بالاتری است.

 

معایب باسکولت

ظرفیت توزینی کمتر: ترازوهای نیمکتی معمولاً ظرفیت توزین کمتری نسبت به باسکول های کفی دارند. این امر موجب می شود محدوده پوشش توزینی این ابزار به طرز قابل توجهی کاهش یابد و تنها برای برخی عملیات های توزینی مناسب باشد.

محدودیت اندازه: به دلیل کوچک بودن صفحه باسکولت ممکن است برای وزن کردن وسایل بزرگ یا حجیم مناسب نباشد. بنابراین ممکن است جسمی وزن پایینی داشته باشد که با باسکولت قابل توزین است اما به دلیل حجیم بودن نتوان از آن استفاده کرد.

 

انتخاب مقیاس مناسب برای کسب‌و‌کار شما

هنگام انتخاب بین باسکول کفی و باسکولت، فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

چه نوع کالا و موادی توزین می کنید؟ اگر قطعات و تجهیزات بزرگ و سنگین توزین می‌کنید، احتمال اینکه باسکول کفی مناسب‌تر باشد بسیار بالا است. در صورتی که برای وسایل کوچکتر و سبک‌تر، باسکولت انتخاب بهتری باشد.

چقدر فضا دارید؟ اگر فضا محدود است، یک ترازو نیمکتی بهترین گزینه است، اصولا در چنین مواقعی حفظ فضا از اولویت بالاتری برخوردار است.

بودجه شما چقدر است؟ باسکولت ها معمولاً قیمت کمتری نسبت به باسکول های کفی دارند، اما مهم است که ارزش و دوام طولانی مدت ترازو را هم در نظر بگیرید.

 

نتیجه گیری

باسکول کفی و باسکولت هر دو مزایای خود را دارند و برای کاربردهای مختلف مناسب هستند. با در نظر گرفتن نیازها و شرایط خاص خود، می‌توانید باسکول مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که باسکول متناسب می‌تواند کارایی، دقت و بهره وری را در عملیات توزین بهبود بخشد. اگر اطلاعاتی علاوه بر موضوعات ذکر شده در این مقاله نیاز دارید با کارشناسان فروش ما در شرکت صنایع پند در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *