مقالات

نقش ترازو در مدیریت کسب و کار کیترینگ

کیترینگ جزو مشاغل خدماتی با متغیرهای بالاست که بایستی دائما توسط مدیریت مورد بررسی و مانیتورینگ قرار گیرد. به دلیل فروش بر مبنای وزن، توزین یکی از محورهای اساسی مدیریت کیترینگ ها است. در این مقاله، چگونگی تاثیر توزین و استفاده از باسکول پند و ترازو دیجیتال پند بر مدیریت کیترینگ بیان شده است.

کیترینگ چیست؟

کیترینگ کسب و کار تهیه غذا و ارائه خدمات غذایی برای مشتریان در مکان‌های مختلفی مانند هتل‌ها، رستوران‌ها، ادارات، کنسرت‌ها و رویدادها است. شرکت هایی که غذا، نوشیدنی و سایر خدمات را به مشتریان مختلف، معمولاً برای مناسبت های خاص، ارائه می‌دهند، به عنوان شرکت‌های ارائه دهنده خدمات کیترینگ شناخته می‌شوند.

برخی از رستوران ها ممکن است با مشاغل خدمات پذیرایی قرارداد داشته باشند یا حتی خدمات پذیرایی را به مشتریان ارائه دهند. به عنوان مثال، مشتریان ممکن است بعد از سرو غذا در یک رستوران، یک غذای خاص را آنقدر دوست داشته باشند که بخواهند همان غذا در مراسم های سالانه و مهم آنها سرو شود.

پذیرایی امری فراتر از تهیه غذا و نظافت بعد از مهمانی است. گاهی اوقات، پذیرایی به برنامه ریزی و مدیریت یک رویداد اطلاق می‌شود.

یک کسب و کار پذیرایی ممکن است از سرآشپزهای خود برای تهیه غذا یا خرید غذا از فروشنده یا شخص ثالث برای تحویل به مشتری استفاده کند. علاوه بر این، ممکن است از شما خواسته شود که منوی غذا را برای رویدادهای شرکتی مانند پیک نیک، جشن های تعطیلات و سایر عملکردها برنامه ریزی کنید. بنابراین، کترینگ به تمامی فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که خدمات مدیریت یک رویداد را انجام می‌دهند و بخش اصلی مسئولیت آنها بر پایه سرو غذا است.

به منظور مدیریت خدمات، استفاده از ابزارهای توزینی از قبیل باسکول و ترازو دیجیتال امری اجتناب ناپذیر است. این ابزارهای توزینی هم برای خرید مواد اولیه و هم برای توزیع غذای آماده شده در قالب پرس کاربرد دارند. در ادامه به چگونگی تاثیر توزین بر مدیریت کترینگ اشاره شده است.

تاثیر استفاده از ترازو دیجیتال در مدیریت کترینگ

توزین مواد اولیه و محصول نهایی با استفاده از ترازو دیجیتال برای اطمینان حاصل کردن از رضایت مشتری و سودآوری امری ضروری و موثر است. یکی از مولفه های حیاتی در کیترینگ استفاده از ترازو دیجیتال صنعتی است که نقش بسزایی در جنبه های مختلف این کسب و کار ایفا می‌کند.

مدیریت موجودی کیترینگ با ترازوی دیجیتال صنعتی

در یک تجارت پذیرایی، ترازو دیجیتال برای مدیریت موجودی بسیار مهم است. وزن دقیق مواد تشکیل دهنده تضمین کننده رعایت دستور العمل ها و کیفیت محصول است. همچنین به مدیر اجرایی کمک می‌کند میزان استفاده از هر مواد را ردیابی کند و به واسطه آن موجودی خود را به طور مؤثر مدیریت کند و ضایعات را کاهش دهد.

کنترل هر وعده غذایی با ترازو صنعتی

ترازو صنعتی همچنین نقش حیاتی در کنترل هر پرس غذا دارند. در یک محیط پذیرایی، مهم است که اطمینان حاصل شود که هر وعده غذایی تهیه شده مطابق با درخواست مشتری است. این نه تنها به حفظ کیفیت کمک می‌کند، بلکه به کنترل هزینه نیز کمک می‌کند. با حصول اطمینان از وزن صحیح هر پرس غذا، مشتریان می‌توانند از سرویس دهی بیش از حد (که منجر به افزایش هزینه ها می‌شود) یا کم کاری در خدمات (که منجر به نارضایتی مشتری می‌شود) اجتناب کنند.

ترازو دیجیتال صنعتی به قیمت گذاری و بهای تمام شده هر پرس در کیترینک کمک می‌کند

توزین دقیق با استفاده ترازو دیجیتال صنعتی پند برای قیمت گذاری و بهای تمام شده ضروری است. کترینگ ها باید دقیقا بدانند که هزینه هر وعده چقدر است تا بتوانند خدمات خود را به طور مناسب قیمت گذاری کنند. همچنین ترازو صنعتی پند به مدیران کمک می‌کند هزینه ها را به طور دقیق محاسبه کنند و به قیمت گذاری دقیق تر و بهبود سودآوری کمک می‌کنند.

ایمنی مواد غذایی در کیترینگ با ترازو استیل تضمین می‌شود

در یک صنعت با تعداد نیروی کار بالا مانند کترینگ، تعهد مدیریت به استفاده از ابزارهای استاندارد که ایمنی و بهداشتی محیط کار و مواد غذایی را فراهم می‌کند بسیار ضروری است. توزین لحظه به لحظه مواد کمک می‌کند اجسام سنگین توسط کارکنان جابجا نشود و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود. از طرفی استفاده از باسکول و ترازو استیل در این واحدها به عدم واکنش غذا با صفحات فلزی ترازو کمک می‌کند و ایمنی و بهداشت را تقویت می‌کند.

 سخن آخر

بدون شک ترازو نقش مهمی در مدیریت یک کسب و کار پذیرایی دارد. از مدیریت موجودی تا کنترل وزن هر پرس غذا گرفته تا قیمت گذاری و هزینه یابی، ترازو ها ابزارهای ضروری در یک کسب‌و‌کار خدمات پذیرایی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *