آشنایی با محصول

ویژگی‌های ضروری و مدرن یک ترازو فروشگاهی کدامند؟

استفاده از ترازوهای فروشگاهی برای رنج بسیار بالایی از مغازه داران ضروری است؛ مانند میوه فروشی ها و بازار تره بار، قصابی‌ها، اغذیه فروشی‌هاف فروشگاه های زنجیره ایی و غیره. دلیل این امر الزام قانونی است که تمامی فروشگاه‌ها برای تجارت بایستی از ترازو فروشگاهی دیجیتال با دقت بالا استفاده کنند. علاوه بر این الزام، تصور اینکه فروشگاه‌ها بدون ترازو‌ فروشگاهی دیجیتال بتوانند تعداد تراکنش‌های معاملاتی بالا را در یک روز مدیریت کنند امری دور از ذهن است.

در این پست وبلاگ، ما به چندین ویژگی کلیدی ترازوی فروشگاهی و همچنین ویژگی‌های مدرن آن و اینکه چگونه آنها می‌توانند برای شما سودمند باشند اشاره کرده‌ایم.

 

ایجاد فهم مشترک بین فر‌وشنده و خریدار

همانطور که در بالا به اختصار ذکر شد، ترازو فروشگاهی به دلیل اینکه معاملات تجاری را ممکن می‌سازند، مورد تایید هر دو طرف خریدار و فروشنده‌اند و اختلافات آنها را به حداقل می‌رساند. به کارگیری این ابزار قیمت کالا را متناسب با وزن آن تعیین می‌کند و از خطای معاملاتی جلوگیری می‌کند.

توجه داشته باشید که ترازوهای صنعتی و فروشگاهی که توسط اداره ملی استاندارد تایید شده‌اند از حقوق خریداران و فروشندگان در برابر امکان خطا و ضرر و زیان جلوگیری می‌کند.

 

ترازو فروشگاهی بایستی ضدآب باشد

اگرچه ضد آب بودن ترازو یک الزام نیست، اما ترازوهای فروشگاهی معمولا ضد آب هستند و در مقابل نمونه‌هایی که فاقد این ویژگی‌اند عملکرد فوق العاده بهتری دارند. اگر به طور مرتب از ترازو فروشگاهی در محیط‌های مرطوب یا با گرد و غبار بالا استفاده می‌کنید، حتما ترازوهایی که استاندارد‌های محافظتی آب و گرد و غبار را پاس کرده‌اند خریداری کنید.

این ویژگی برای قصابی‌ها، ماهی‌فروشان و میوه فروشان که محیط مرطوب دارند، به مراتب در مقایسه با دیگر کسب‌و‌کارها از ضرورت بالاتری برخوردار است. با یک ترازو فروشگاهی پند ضد آب، تمیز کردن ترازوهایی که به طور منظم با مواد غذایی در تماس هستند راحت‌تر است که خود این امر رعایت بهداشت ترازو در این محیط‌ها را سهل می‌کند.

 

قابلیت جستجول کالا بر اساس کد قیمتی (PLU)

یکی از مهم ترین الزامات ترازوی فروشگاهی دارا بودن حافظه کافی برای تعریف کالاهای مختلف می باشد. مزیت کدهای جستجوی قیمت (PLUs) این است که به کاربران اجازه می‌دهند تا قیمت‌های محصولات را از قبل در حافظه ترازو فروشگاهی ذخیره کنند و به راحتی با فشار دادن یک کلید برای دسترسی به جزئیات قبلی، آنها را به راحتی فراخوانی کنند.

این قابلیت روند عملیات فروش را سرعت می‌بخشد، رضایت مشتری را بهبود می‌بخشد و نیازی به ذخیره اطلاعات قیمت محصول در حافظه خود را از بین می‌برد! این دکمه‌ها همچنین می‌توانند برچسب گذاری شوند تا رابط کاربری آسان‌تر شود. نکته مهم استفاده از این قابلیت کاهش درصد خطا به حدود صفر است، چرا که با استفاده از این قابلیت امکان اشتباه اپراتور به طرز باور نکردنی کاهش می‌یابد.

 

قابل حمل بودن

قابل حمل بودن ترازوی فروشگاهی یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی آنها است که یک مزیت بسیار حیاتی محسوب می‌شود. برای صاحبان مشاغلی که فقط از ترازو فروشگاهی در فروشگاه خود استفاده می‌کنند، این یک ضرورت نیست. با این حال، اگر شما کسب‌و‌کار سیاری دارید که به طور مرتب در بازاچه‌های محلی و فصلی شرکت می‌‌کنید قابل حمل بودن ترازو فروشگاهی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. فراموش نکنید ترازو در عین حالی که بایستی قابل حمل باشد، بایستی دقت آن هم در زمان جابجایی حفظ شود.

 

ویژگی‌های مدرن ترازوی فروشگاهی

با صراحت باید گفت روزهایی که ترازو فقط وزن را نمایش می‌داد، گذشته است. در عصر تکنولوژی، یک ترازوی فروشگاهی دیجیتال بایستی از قابلیت‌های به روز پشتیبانی کند و بتواند با دیگر تکنولوژی‌ها یکپارچه شود. در ادامه برخی از این موارد به اختصار توضیح داده ده است.

به کارگیری بلوتوث در ترازو فروشگاهی دیجیتال

بلوتوث یک ویژگی مدرن نیست، اما به کارگیری آن در سیستم‌های توزین کاملاً جدید و کاربردی است. به راحتی با استفاده از بلوتوث در یک ترازوی فروشگاهی دیجیتال، می‌توانید آن را به دستگاه دیگری مانند چاپگر متصل کنید و از جزئیاتی که روی صفحه نمایش ثبت شده است، پرینت بگیرید.

این قابلیت عمدتاً به این دلیل مفید است که شما مجبور نیستید جزئیات را به صورت دستی یادداشت کنید. نگهداری یک تراکنش چاپی در بایگانی یک مدرک مشخص برای کنترل تعداد کل اقلام، کل بارهای فروخته و خریداری شده است.

ترازو فروشگاهی مجهز به وای فای و LAN

هنگامی که قصد خرید ترازوی فروشگاهی را دارید، همیشه آن را از یک برند معتبر ترازو تهیه کنید زیرا بهترین دستگاه‌های ترازو با ویژگی‌های خاص مانند Wi-Fi را تنها می‌توان از برندهای معتبر خریداری کرد.

در حال حاضر می‌توانید ترازوی فروشگاهی پند مجهز به Wi-Fi، LAN، USB و RS232 را از شرکت صنایع پند خریداری کنید و به راحتی ترازو خود را به اینترنت متصل کنید تا یک تحول بزرگی را در فرآیندهای توزین فروشگاهی خود تجربه کنید.  این روزها که ترازوی فروشگاهی به ندرت به تنهایی به کار گرفته می‌شود و ارتباط آن با دیگر تجهیزات فروشگاهی امری ضروری است، تنها راه ایجاد چنین سیستم پیشرفته‌ای استفاده از قابلیت اتصال به اینترنت در ترازوی فروشگاهی است، پس در خرید این محصول تردید نکنید.

ترازو فروشگاهی باید به طور منظم با سایر رایانه‌ها، چاپگرها و ابزارها از نظر بهبود کنترل کیفیت، مدیریت زنجیره تأمین، تلاش برای ردیابی سفارش ارسال و نگهداری شواهد مستند ارتباط برقرار کنند. هنگامی که موضوع اتوماسیون فرآیندهایی مانند بچینگ، پر کردن و اختلاط است، ترازوها می‌توانند با دیگر تجهیزات ارتباط ایجاد کنند تا نحوه پیاده سازی فرآیندها را به طور کلی دچار تغییر کنند.

ترازو فروشگاهی با قابلیت اختصاصی سازی کاربری

آیا ترازو شما تنها یک تراکنش ساده توزین را انجام می‌دهد یا در دیگر قسمت‌ها هم نقشی ایفا می‌کند؟ بسیاری از ترازوها فقط برای توزین اولیه طراحی شده‌اند، بنابراین اگر برای شمارش قطعات و اقلام یا شمارش سفارشات خروجی، توزین دینامیکی و سایر فرآیندهای تخصصی به ترازوی ساده نیاز داشته باشید، نمی‌توانند ایفای نقش کنند. ترازوی فروشگاهی با ویژگی‌ها و نرم افزارهای جانبی مناسبی که به همه این عملکردها کمک کنند برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا با کمترین هزینه از یک ترازو چندکاره بهره ببرید.

قبل از خرید ترازو، چه ترازوی صنعتی و چه ترازوی دیجیتال، در نظر بگیرید که آیا عملیات‌های اجرایی کسب‌و‌کار شما نیاز به ذخیره سازی بالای اطلاعات در نمایشگر و جمع‌آوری داده یا سایر عملکردها دارد یا خیر و از طرفی اگر می‌خواهید از ترازو برای ردیابی و شمارش قطعات کوچک استفاده کنید، به هر دو بخش، شمارش و انباشت داده‌ها نیاز دارید.

 

سخن آخر

برای خرید ترازو فروشگاهی بایستی ابتدا فرايندهای کاری خود را به خوبی درک کنید و بر اساس آن ترازو خریداری کنید. فراموش نکنید برخی از ویژگی‌ها الزامی هستند و بایستی هر ترازو فروشگاهی این قابلیت‌ها را از ضد آب و گرد و غبار بودن را داشته باشند. از طرفی برخی ویژگی‌های مدرن مانند قابلیت اتصال به اینترنت به شما اجازه می‌دهد ترازو را با فرآیندهای محیط کاری خود هم‌سان سازی کنید که این ویژگی‌ها در نوع خود به طور کلی فضای کاری شما را تحت تاثیر می‌گذارند.

ما در شرکت صنایع پند هرآنچه یک کسب‌و‌کار از ترازو فروشگاهی انتظار دارد را پیاده سازی کرده‌ایم و با توجه به کسب‌و‌کار شما می‌توانیم قابلیت‌های ترازو را تغییر دهیم و به شما راهکارهای توزین فروشگاهی ارائه دهیم. با ما در تماس باشید تا با صنعت توزین به طور کامل آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *