مقالات

انواع ترازوی دیجیتال فروشگاهی

در قلمرو خرده فروشی، جایی که معاملات سریع و دقت در اولویت است، ترازوی دیجیتال فروشگاهی مهم ترین تجهیز مورد نیاز فروشگاه ها می باشد. این ابزار دقیق در انواع مختلفی وجود دارد که هر کدام برای نیازهای خاص در چشم انداز متنوع محیط های خرده فروشی طراحی شده اند. در این مقاله به انواع ترازوهای فروشگاهی، قابلیت ها و تفاوت های آن ها می پردازیم.

در یک نگاه کلی می توان انواع ترازوهای دیجیتال فروشگاهی در بازار ایران را به 4 دسته تقسیم نمود.

  1. ترازوی فروشگاهی کیبرد بالا و کیبرد پایین – علمکدار
  2. ترازوی فرشگاهی بدون علمک (کیبرد پایین)
  3. ترازوی لیبل پرینتر
  4. پوز اسکیل

لازم به ذکر است موارد 1 و 2 در هر برند تولیدی ترازو فروشگاهی، ویژگی و قابلیت یکسانی دارند و تفاوت اصلی در علمک می باشد.

 

ترازو دیجیتال فروشگاهی علمکدار و بدون علمک

بخش قابل توجهی از ترازوهای فروشگاهی در ایران به صورت علمکدار تولید می شوند. ترازو دیجیتال علمکدار به صورت کیبرد بالا، کیبرد پایین، پرینتردار و بدون پرینتر ارائه می گردند. ترازو فروشگاهی پرینتردار پند قابلیت ارائه انواع گزارش های مورد نیاز از جمله فروش کلی، ریز اقلام، گزارش موجودی – کسری، گزارش محل های حافظه و غیره را دارد.

سوپر میوه و تره بار

یکی از اصلی ترین بازارهای هدف برای ترازوی دیجیتال فروشگاهی پرینتردار پند بازار میوه و تره بار می باشد. دلیل توفیق ترازوی فروشگاهی علمکدار کیبرد بالا دقیقا به دلیل علمک و بالا بودن کیبرد آن می باشد. این امر به دلیل خشن بودن محیط و کاربری بسیاز زیاد از ترازو با نحوه کار میوه فروشان تناسب بیشتری دارد. بالا بودن کیبرد و اندیکاتور مانع ضربات وارده از طرف اجناس قرار داده شده بر روی کفه توزین می باشد. بعلاوه ترازوی دیجیتال پرینتردار پند به دلیل داشتن حافظه 16 گیگا بایتی و تعداد بسیار زیاد کالا در بازار میوه و تره بار دارای 84 حافظه مستقیم و 1000 حافظه غیر مستقیم می باشد.

ترازوی فروشگاهی پرینتردار پند Px7500 Plus با قابلیت اتصال به تمامی کارتخوان های بانکی، نرم افزارهای فروشگاهی، لیبل پرینتر و پرینتر جانبی و ارائه انواع گزارش ها شامل گزارش ریالی، تعدادی و وزنی کل فروش و محل های حافظه، گزارش موجودی و کسری را دارا می باشد.

سوپر پروتینی و سوپر گوشت

قصابی ها و گوشت فروشی ها به دلیل ماهیت گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی و مایعات ناشی از این نوع اجناس از ترازو فروشگاهی پرینتردار کیبرد بالا استفاده می کنند. بالا بودن کیبرد مانع نفوذ آب گوشت مرغ و ماهی به قطعات الکترونیکی ترازو می گردد.

قنادی و شیرینی فروشی

این صنف از بازار بیشتر از ترازوی فروشگاهی پرینتردار کیبرد پایین استفاده می کنند.

 

ترازو لیبل پرینتر

ترازو لیبل پرینتر به جای رسید، لیبل چاپ می کنند. این ترازوها نه تنها قیمت را بر اساس وزن محاسبه می کنند، بلکه برچسبی نیز چاپ می کنند که شامل اطلاعات ضروری مانند نام محصول، قیمت و بارکد است. این عملکرد دوگانه مدیریت موجودی را ساده می کند و تجربه مشتری را افزایش می دهد.

 

پوز اسکیل

پوز اسکیل یا ترازو کامپیوتر در حقیقت ترکیب ترازو با صندوق فروشگاهی می باشد. نرم افزارهای صندوق فروشگاهی یا بر مبنای PC یا اندروید ارائه می گردند. پوز اسکیل دارای یک صفحه نمایش لمسی بوده که هر برند در ابعاد مختلف آن را ارائه می دهد. برخی از پوز اسکیل ها مجهز به 2 نمایشگر می باشند. یکی در سمت فروشنده و دیگری در سمت خریدار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *