مقالات

باسکول کفی چگونه بر کسب و کار شما تاثیر می‌گذارد؟!

توزین با هدف کنترل کمی محصولات و خدمات نیاز وسیعی از کسب و کارها را برطرف می‌کند، اما هر کسب و کاری بر اساس محدوده و ظرفیت فعالیت خود نیاز به باسکول و ترازو مناسب دارد. در این میان کسب و کارهای نیمه سنگینی که به صورت کارگاهی فعالیت می‌کنند اکثرا از باسکول کفی استفاده می‌کنند.

باسکول کفی با ظرفیت توزین ۱ تن تا ۵ تن نیاز رنج وسیعی از کسب و کار ها را برطرف می‌کند. در این متن تاثیر باسکول کفی بر اکوسیستم کسب و کار ها تشریح شده است.

 

چهار دلیل اصلی استفاده از باسکول کفی

  1. باسکول کفی در مقایسه با ترازو صنعتی برای شما امکان توزین اقلام و اجسام بالای ۱ تن را فراهم می‌کند.
  2. استفاده از متریال با کیفیت در ساخت بدنه و صفحه باسکول کفی امکان کار در شرایط سخت را فراهم کرده است.
  3. طراحی و ساخت باسکول کفی با افزایش مقاومت و پایین نگه داشتن وزن صفحه باسکول، امکان جابجایی آسان و به کار گیری آن در مکان‌های مختلف را فراهم کرده است.
  4. امکان تولید صفحات باسکول کفی در اندازه های مختلف قابلیت توزین اجسام و اقلام حجیم با وزن پایین را فراهم کرده است.

 

ظرفیت های باسکول کفی پند

باسکول کفی بر اساس حداکثر ظرفیت توزین در دسته های سبک، نیمه سنگین و سنگین دسته بندی می‌شوند. جالب است بدانید به دلیل جدا بودن نمایشگر از صفحه باسکول دلیل نامگذاری آنها به باسکول کفی است.

تنوع کاربردی این کالا در صنایع مختلف سبب شده باسکول در ظرفیت های مختلف توزین و اندازه های متفاوت طراحی و تولید شوند.

  • باسکول کفه ای سبک شامل ظرفیت های 1 تن است که در ابعاد 100 * 100، 120*120 و 150*150 سانتی متر تولید می‌شوند.
  • باسکول کفه ای نیمه سنگین شامل ظرفیت 2 تن و 3 تن است که در ابعاد  120*120 و 150*150 سانتی متر تولید می‌شوند.
  • باسکول کفی سنگین به ظرفیت توزین 5 تن اطلاق می‌شود که در ابعاد 150 * 150 سانتی متر تولید می‌شود.

البته قابلیت سفارشی سازی ابعاد در تمامی ظرفیت ها امکان پذیر است.

با هدف افزایش دقت باسکول کفی، در هر باسکول از ۴ لودسل استفاده می‌شود. دقت باسکول کفی ۱ تن ۱۰۰ گرم، دقت باسکول ۲ و ۳ تن ۵۰۰ گرم و دقت باسکول ۵ تن ۱۰۰۰ گرم است. دقت های تعریف شده بر اساس تاثیر میزان دقت بر وزن کل است.

 

قابلیت‌ های ارتباطی باسکول کفی

امروزه با توسعه اینترنت، تجهیزات الکترونیک بسیار زیادی با قابلیت اتصال به وای فای به بازار عرضه می‌شوند که این تکنولوژی را اینترنت اشیا می‌نامند. سیستم های هوشمند سازی با هدف افزایش کارایی و برقراری ارتباط بین مصرف کننده و تجهیزی که با آن کار می‌کند تلاش می‌کنند، به کار گیری تجهیزات الکترونیکی را تسهیل کرده و امکان کار یا مانیتورینگ را از راه دور فراهم کنند.

به کار گیری پورت سریال RS232 در باسکول کفی امکان اتصال به دیگر تجهیزات الکترونیک را با هدف انتقال داده های وزنی فراهم شده است. این پورت قابلیت های اتصال را به شرح زیر فراهم می‌کند:

  • امکان اتصال به کامپیوتر و نرم افزار حسابداری و انبارداری: یکی از مهمترین موضوعات مرتبط به توزین امکان کارکرد تجهیزات با سیستم حسابداری و انبارداری است. این قابلیت کمک می‌کند موجودی انبار به صورت لحظه ای رصد شود و بر اساس آن برنامه ریزی اجرایی صورت گیرد. از طرفی امکان اتصال به سیستم حسابداری محاسبات پیچیده سود و زیان را برای کسب و کار ها تسهیل می‌کند.
  • امکان اتصال به رله: این امکان به شما کمک می‌کند برای باسکول محدوده توزین تعریف کنید. مثلا اگر از پر کن استفاده می‌کنید، رله به شما کمک می‌کند یک وزن مشخصی را تعریف کنید که هر زمان جسم در حال توزین به آن رسید، پر کردن متوقف شود.
  • امکان اتصال به جت پرینتر: یکی دیگر از نیازهای ضروری صنایع که بایستی در کنار توزین برطرف شود، امکان اتیکت زدن وزن بر روی محصولات است. قابلیت اتصال باسکول به جت پرینتر این قابلیت را برای صنایع فراهم می‌کند.
  • امکان اتصال به نمایشگر دوم حافظه دار: نمایشگر دوم امکان مشاهده عملیات توزین را برای یک شخص یا گروهی غیر از اپراتور دستگاه فراهم می‌کند. گاهی اوقات نمایش وزن به صورت همزمان با هدف ایجاد هماهنگی بین بخشهای مختلف نیاز یک کسب و کار است، در این مواقع استفاده از نمایشگر دوم بهترین گزینه است.

حافظه دار بودن این نمایشگرها امکان رجوع مجدد به اطلاعات توزین و دریافت گزارشات در بازه زمانی را فراهم می‌کند.

 

تاثیر باسکول کفی بر کسب و کار شما

تا اینجا با کلیت باسکول کفی و قابلیت های کلی آن آشنا شدید. در این بخش چگونگی تاثیر باسکول بر کسب و کار شما تشریح شده است.

جلوگیری از خطا در سیستم

همه ما می‌دانیم که دقت رمز پیروزی است و هر کسب‌و‌کاری که در کار خود دقت بالاتری دارد، در میان مشتریان هم از محبوبیت بیشتری برخوردار است. خطای وزنی یکی از پر تکرارترین خطاها در صنایع مختلف است که گاهی خسارات جبران ناپذیری به همراه دارد. مثلا کسب و کاری که با فلزات سر و کار دارد اگر دچار اشتباه وزنی شود به دلیل قیمت بالای محصولات فلزی قطعا دچار مشکلات جبران ناپذیری خواهد شد.

پس فراموش نکنید که می‌توان با خرید یک ابزار توزین با دقت کارکردی بالا از هدر رفت منابع مالی جلوگیری کرد و کسب و کار خود را در مقابل اشتباهات محافظت کرد.

بهبود ثبت سیستم ورود و خروج

وقتی از باسکول استفاده می‌کنید، مانند این است که به صورت غیرمستقیم تمامی ورود و خروج کسب و کار خود را کنترل می‌کنید. البته برای مشاغل بزرگ این کار را باسکول جاده ای انجام می‌دهند اما برای کسب و کارهای کارگاهی نمی‌توان از باسکول جاده ای استفاده کرد.

در مورد تاثیر باسکول کفی بر سیستم انبارداری و حسابداری در پاراگراف های قبلی توضیحاتی ارائه شده است که خود بیانگر تاثیر به سزای این تجهیز توزین بر کسب و کار ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *